سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

افزایش 30 درصدی بارش ها در همدان

میزان بارش ها در استان همدان 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ نادر پیرتاج، مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اعلام مطلب فوق افزود: میزان بارش‌ها در استان همدان به صورت میانگین در سال زارعی جاری ۳۰درصد و نسبت به آمار بلند مدت ۱۵درصد افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به آب وهوای استان در هفته جاری، گفت: دیشب دمای هوای همدان صفر درجه سانتیگراد بود که امشب به یک درجه سانتیگراد بالای صفر می‎رسد، و در 24 ساعت گذشته سردترین نقطه استان مربوط به شهرستان اسدآباد با دمای 4 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه استان نیز نهاوند با 17 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان در سال زارعی جاری و بلند مدت، خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال گذشته تاکنون 207 میلیمتر بارش در همدان به ثبت رسیده است که نسبت به سال زارعی گذشته 41 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 6 درصد کاهش بارندگی گزارش شده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در سال زارعی جاری شهرستان تویسرکان رکورددار بارش‌ها بوده است، افزود: بیشترین بارش‌ها با 456 میلیمتر مربوط به تویسرکان بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 69 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 40 درصد افزایش بارندگی داشته است.

وی اظهار داشت: کمترین بارش‌ها نیز مربوط به شهرستان کبودراهنگ با 168 میلیمتر بارندگی بوده است که نسبت به سال زارعی گذشته 15 درصد افزایش بارندگی و نسبت به آمار بلند مدت 19 درصد کاهش بارندگی داشته است.

پیرتاج‌ با ارائه آمار مقایسه‌ای از میانگین بارش‌ها در استان همدان گفت: در مجموع در سال زارعی جاری نسبت به سال زارعی گذشته میزان بارش‌ها در استان همدان 30 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نیز 15 درصد افزایش بارندگی گزارش شده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: همدان ، بارندگی ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.