سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

برای نخستین بار احداث 365 زمين ورزشي

365 زمين ورزشي برای نخستین باردر روستاهاي استان یزداحداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و رئيس هیئت روستايي و عشايري استان بابیان اينكه ضروري است به توسعه ورزش در روستاها توجه شود گفت: 365 زمين ورزشي روستايي در استان يزد احداث می‌شود.

هادی مقيمي گفت: در استان يزد به علت پهناور بودن استان، گستردگي، پراكندگي بسيار زياد و جمعيت كم روستائيان در برخي از مناطق، رساندن خدمات و زیرساخت‌های ورزش بسيار دشوار است و نياز به عزم جدي و تلاش بيشتري براي تحقق اين مهم دارد.

وی افزود: باوجود همه مشكلات و محدودیت‌های مالی دولت تدبير و اميد، در دو سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مناسبي براي توسعه ورزش در روستاهاي استان انجام‌شده است.

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري خاطرنشان كرد: خوشبختانه دولت يازدهم توجه ویژه‌ای به روستاها داشته است و بسياري از روستائيان با فراهم شدن امكانات و زیرساخت‌های لازم به محل زندگي خود بازگشته‌اند.

وی گفت: براي اولين بار در كشور برنامه احداث 365 زمين ورزش روستايي و بازی‌های بومي و محلي را براي تمام روستاهاي داراي شورا و دهياري در دستور كار قراردادیم و از اين تعداد تاکنون 100 زمين ورزشي روستايي ساخته‌شده و آماده بهره‌برداری است.
مقيمي تصريح كرد: براي تأمين اعتبار و هزینه‌های ساخت اين زمین‌های ورزشي مشكلاتي داشته‌ایم اما استاندار يزد و معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين حوزه عنايت ویژه‌ای داشته‌اند و بخش عمده‌ای از اعتبارات اين زمین‌ها از اعتبارات استاني هزينه شده است.
رئيس هیئت روستايي و عشاير استان در پايان سخنان خود تأكيد كرد: شناسنامه بازی‌های بومي و محلي استان در حال تدوين است و در آینده‌ای نزديك در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.