سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هافینگتون پست: حاکمیت ایران بسیار قدرتمند است

نشریه آمریکایی هافینگتون پست نوشت سیاست گذاران غربی درک صحیحی از سیاست‌های داخلی و خارجی ایران ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هافینگتون پست،این نشریه در تحلیلی ادعا کرد ایران لطف آمریکا را با افزایش فعالیت‌های ضد آمریکایی‌ پاسخ می دهد.

در تحلیل این نشریه آمریکایی آمده است از نظر دولت آمریکا، قوانین مرتبط با نظام‌های دولت- ملت و همچنین قواعد موجود بین المللی نشان می دهند که اگر آمریکا از کشوری - در این مورد جمهوری اسلامی - حمایت کند، تهران مطمئنا جبران خواهد کرد. اما متأسفانه، آنچه که بسیاری از به اصطلاح سیاست گذاران درباره ایران در غرب آن را درک نمی کنند این است که سیاست‌های داخلی و خارجی ایران همانند دیگر دولت- ملت‌های مدرن شکل نمی گیرند.

این نشریه افزود: در حال حاضر، حاکمیت ایران در سطحی بی سابقه قدرتمند و تقویت شده است، تا جایی که آشکارا در حال شلیک موشک‌های بالستیک است تا جهان ببیند آنها موشک آزمایش می کنند.

آمریکایی‌ها بر این باورند که کاهش تحریم‌های واشنگتن ضد جمهوری اسلامی و در پیش گرفتن سیاست مماشات به طور حتم سبب بروز واکنشی مطلوب از سوی مقامات ایران در قبال آمریکا می شود، اما بار دیگر به نظر می رسد سیاست مداران غربی در مقایسه با همتایان ایرانی خود ساده لوحانه عمل می کنند.

در بخش دیگری از این  تحلیل آمده است در سیاست ایران، امتیازات اوباما و رویکرد مماشات به معنای ضعف است؛ هر چه امتیازات بیشتری  بدهید، آنها امتیازات بیشتری می خواهند.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
این خوب است که نشریه های داخلی آمریکا هم بالاخره به این نتیجه رسیده اند که سیاستمداران آمریکائی ساده لوح بوده و لیاقت اداره دنیا را ندارند .
قابل توجه است که سیاستمداران آمرایکائی لیاقت اداره این کشور پهناور را هم نداشته و به مردم ایالات مختلف خود با اتخاذ سیاست های یک جانبه لطمه می زنند .
بهترین راهکار این است که کشورهای تشکیل دهنده آمریکا تجزیه شده و سیاست مستقلی را برای اداره امور خود در جهان در پیش بگیرند .