سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال

برتری یک نیمه‌ای نفت در رونمایی تسکیتیشویلی

نیمه نخست دیدار تیم‌های پالایش نفت آبادان و شیمیدر تهران با برتری 39 بر 36 میزبان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار ششم تیم‌های بسکتبال پالایش نفت آبادان و شیمیدر تهران در مرحله نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال ایران ساعت 15 امروز در سالن 17 شهریور آبادان آغاز شد. 

شیمیدر که از پنج مسابقه قبلی، سه پیروزی و دو شکست در کارنامه داشت، بازی را با سجاد مشایخی، فرید اصلانی، امرسون مورای، اوشین ساهاکیان و هروه توره آغاز کرد. در سوی مقابل زلاتکو یوانویچ، مهراد آتشی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده و میلان پوپویچ هم 5 مرد ابتدای بازی میزبان بودند. 
بازی با امتیازآوری میزبان آغاز شد و خطای شیمیدری‌ها روی پوپویچ 2 پرتاب آزاد در اختیار پالایش نفت قرار داد که سنتر نفت یکی از پرتاب‌ها را به ثمر رساند تا سبد اول را برای تیمش دشت کند. 2 امتیاز دیگر از جمشیدی نوید روز خوبی برای آبادانی‌ها می‌داد اما در ادامه شاگردان جواد رحمتی‌پور بازی را در دست گرفتند و با 2 پرتاب سه امتیازی اوشین و امرسون، 6 بر 3 مقابل میزبان به برتری رسیدند. 

یوانویچ که نقش کارگردان نفت را در زمین بازی می‌کرد، سعی داشت نظم خاصی به شعاع حملات تیمش دهد اما دفاع سرسخت شیمیدر بارها حسن‌زاده و پوپویچ را ناکام گذاشت. یوانویچ در اواخر وقت نخست روی یک ضد حمله، برای تیمش فول گل گرفت اما پرتاب آزاد او سبد شیمیدر را فرو نریخت تا تیم مهمان با تیزهوشی مشایخی و کسب 2 امتیاز در ثانیه پایانی، 25 بر 19 فاتح کوارتر نخست شود. 

در 10 دقیقه دوم هم شیمیدر بازی را بهتر از میزبان آغاز کرد تا حضور محمد یوسف‌وند برای این تیم خوش یمن باشد و شیمیدر با 2 پرتاب آزاد این بازیکن، فاصله را بیشتر کند. در امتیاز 29 بر 19 حماد سامری دست به کار شود و تقاضای وقت استراحت کند. سرمربی نفت در وقت دوم آرن داودی را به جای آتشی به میدان فرستاد تا یوانویچ در طراحی حملات میزبان تنها نباشد. این تاکتیک موثر واقع شد و یوانویچ که آزادتر شده بود با پرتابی سه امتیازی نتیجه را 29 بر 25کرد. ثانیه‌ای بعد، توپ ربایی حسن‌زاده و فول گل این بازیکن سالن آبادان را منفجر کرد. هرچند پرتاب آزاد حسن‌زاده وارد سبد نشد اما در ریباند پوپویچ نتیجه را در عدد 29 برابر کرد. کار عجیب و غریب شیمیدری‌ها در از دست دادن یک فرصت مسلم، باعث شد میزبان با 2 پرتاب آزاد آرن برتری را به اردوی خود آورد. از این امتیاز جدال شانه به شانه 2 تیم دوباره آغاز شد. در امتیاز 35 بر 33 به سود میزبان، رحمتی‌پور تقاضای وقت استراحت کرد. در بازگشت تیم‌ها به میدان لی‌آپ تماشایی جمشیدی امتیاز را 37 بر 33 کرد. هرچند  پرتاب آزاد امرسون فاصله را کاهش داد اما تیزهوشی آتشی در فاصله یک دقیقه و 10 ثانیه به پایان وقت دوم امتیاز را 39 بر 34 به سود نفتی‌ها کرد. در این لحظات بود که رحمتی‌پور تسکیتیشویلی، بازیکن جدید گرجستانی شیمیدر را هم به میدان فرستاد اما نفت کوارتر دوم را 18 بر 11 به سود خود تمام کرد تا در پایان نیمه نخست 39 بر 36 برنده به رختکن برود. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.