سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

ترمیم پل ارتباطی چوئبده آبادان

پل ارتباطی چوئبده آبادان به مرکز اقتصادی شهر ترمیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آبادان گفت :بخشی از پل بقیه الله که تنها پل ارتباطی شهر چوئبده با قطب های اقتصادی شهر بود، مقارن ساعت 10 صبح سه شنبه یازدهم فروردین بر اثر برخورد شناور لایروبی ( بارج ) که از سمت آبادان به خلیج فارس در حرکت بود، تخریب گردید.

محمدرضا حقیقت افزود: بلافاصله پس از بروز حادثه با هماهنگی صورت گرفته با اداره راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و دریابانی مسیر بر روی شناورهای و لنج ها کوچک و وسیله های نقلیه مسدود شده و عملیات ترمیم و بازسازی پل آغاز شد.

وی گفت: هم اکنون عملیات بازسازی و ترمیم پل بقیه الله با تلاش اداره راه و شهرسازی به پایان رسید و حرکت شناورهای صیادی و باری در رودخانه بهنشیر و همچنین تردد بروری پل از سر گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آبادان افزود:این شناور (برج لایروبی) بدون هماهنگی با اداره های بندر و کشتیرانی و راه و شهرسازی در هنگام مد آب اقدام به عبور از زیر پل بقیه الله کرده بود که جرثقیل آن به پل برخورد کرده و بخشی از آن را تخریب کرد.

پل بقیه الله چوئبده سال 1364 بر روی رودخانه بهمنشیر احداث شده و از آن برای تدارک عملیات والفجر8 که منجر به فتح شهر فاو عراق توسط رزمندگان اسلام شد استفاده شد.

شهر چوئبده از طریق این پل به جاده قفاس به آبادان ، بندر و گمرک شهر چوئبده متصل می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.