هشت شناور در شرکت شناورسازان صنعت دریا خرمشهر ساخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل شرکت شناورسازان صنعت دریا خرمشهر گفت: هشت فروند شناور جدید مطابق با آخرین فناوری و استاندارد جهانی این صنعت در دنیا در این شرکت به همت متخصصان داخلی ساخته می شود.

اسدالله رحمانی با تشریح توانمندی شرکت های داخلی در طراحی و ساخت شناورها و کشتی های مورد نیاز افزود: این شناورها شامل 2 فروند یدک کش 24 متری با پیشرفت 85 درصد فیزیکی، یک فروند یدک کش 29 متری با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، کشتی تفریحی کاتاماران 320 نفره با 70 درصد پیشرفت، کشتی مسافربری با ظرفیت 110 مسافر و 2 فروند فلت بارج سه هزار تنی است.

وی گفت: این شناورها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و از محل کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی و صندوق توسعه صنایع دریایی در حال ساخت است .

مدیرعامل شرکت شناور سازان صنعت دریا خرمشهر از اشتغال 200 نفر در شرکت صنعت دریا در 2 کارخانه خرمشهر و هندیجان خبر داد و افزود: این شرکت توانسته با استفاده از دانش متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور جرثقیل 400 تنی حمل شناور را طراحی کرده و در یارد شماره 2 در هندیجان به بهره برداری برساند.

رحمانی به ساخت و به آب اندازی نخستین شناور آتش نشان (آتشخوار) به نام 'مفتون' در شرکت شناورسازان صنعت و دریای خرمشهر و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به جمع پنج کشور سازنده شناورهای آتش نشان اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت از این صنعت می توانیم بازار ساخت این شناور ها را در دست بگیریم.

شرکت شناور سازان صنعت دریا در شهرستان خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.