سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور کارشناسان غیر مجرب در مراکز لیزر

بهره‌گیری از لیزرهای پوستی یکی از راهکارهای رفع مشکلات پوستی در افراد می‌باشد که اگر توسط کارشناسان غیر مجرب انجام شود، عوارض متعددی در بر خواهد داشت.

امامی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌های پزشکی نقش آفرینی می‌کند در صورتی که نباید همیشه به تبلیغات بسنده کرد. 

وی با اشاره به شیوع مراجعات افراد به کلینیک‌های پوست و مو که ناشی از عوارض لیزر پوست به دست کارشناسان غیر مجرب است، افزود: در برخی از مراکز لیزر مشاهده می‌شود که لیزر به دست افراد متخصص انجام نمی‌شود و بیماران پس از لیزر شاهد عوارض متعدد پوست هستند. 

امامی همچنین خاطر نشان کرد: اغلب شرکت‌های تولید کننده و بازاریان دستگاه‌های لیزر پوست و مو جزو متخصصین پوست و مو نیستند و این افراد تنها برای فروش محصول به آموزش چند ساعته برخی از کارشناسان مراکز لیزر می‌پردازند. 

وی افزود: خیلی از افراد در مراکز لیزر و زیبایی در جامعه هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی، به لیزر پوست می‌پردازند که برای مباحث آموزشی مهم تدریس و آموزش توسط متخصصین پوست و مو است. 

وی ضمن هشدار به بیماران با مشکلات پوست و مو خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور علاوه بر مراکز تخصصی پوست و مو، مطب‌های پوست و مو با حضور متخصصان پوست و مو وجود دارند و افراد نباید به بهانه نبود آگاهی در تشدید عوارض پوستی خود سهیم شوند. 

وی گفت: درمان مشکلات تنها رفع مشکلات ظاهری پوست نیست بلکه بیماری‌های داخلی، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های غدد و . . . می‌توانند سهمی در مشکلات پوستی داشته باشند که درمان این مشکلات بر عهده متخصصان پوست و مو و با تاکید بر آزمایشات تخصصی خون و . . . امکان‌پذیر است. 




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.