سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری در اردیبهشت سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت شیخ محمودشبستری در اردیبهشت ماه سال‌جاری اظهار داشت: برگزاری این همایش اقدامی ارزشمند است و باید همه مسئولین شهرستانی در برگزاری این همایش بزرگ همکاری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه شهرستان شبستر افزود: این شهرستان در ایران و سراسر دنیا به عنوان مرکز ثقل فرهنگی معروف بوده و این نشان دهنده جایگاه فرهنگی بالای این شهرستان است.

صفی‌پور با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر همایش بزرگداشت شیخ محمودشبستری گفت: باید کمیته‌های مختلف این همایش بزرگ، تشکیل یابند تا به مسائل علمی و کیفیت برگزاری این همایش توجه شود و مراسمی در شأن شیخ محمود شبستری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شبستر در عرصه فرهنگی ذخایر ارزشمند و بسیاری دارد و باید از این ظرفیت‌های فرهنگی برای معرفی این شهر در سطح کشور استفاده کرد.

شیخ محمودشبستری از افتخارات استان در زمینه عرفان و معرفت است

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شهرستان شبستر در این نشست با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت شیخ محمودشبستری در آینده نزدیک گفت: این عارف نامی یکی از افتخارات تاریخی استان و شهرستان در عرصه‌های علمی ،عرفانی و معرفتی است.

امام جمعه شبستر با تاکید بر اهمیت فرهنگ در جامعه افزود: جامعه و حیات آن، قائم به فرهنگ است و اگر فرهنگ جامعه، سالم و مبتنی بر اخلاق و معرفت باشد آن جامعه همیشه در مسیر خداشناسی موفق خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به لزوم معرفی چهره‌های ماندگار اظهارکرد: معرفی بزرگان از نظر عقلی و شرعی امری لازم و مهم است و نه تنها در موضوع عرفان بلکه در تمام موضوعات باید چهره‌های ماندگار را معرفی کنیم تا بتوانیم دین‌مان را نسبت به فرهنگ اصیل دینی جامعه و بقاء و دوام اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ادا کنیم چرا که بقا و دوام اسلام و نظام جمهوری اسلامی در سایه آشنایی با فرهنگ اصیل دینی است.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.