سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فقط 28 درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پراست

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:با کاهش دو درصدی حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی نسبت به پارسال فقط 28 درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، محمد حسین جعفری افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 424 میلیون متر مکعب آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده که 28 درصد ظرفیت آنها را پر کرده است.

وی اظهار کرد:بنابراین 72 درصد ظرفیت سدهای این استان خالی است.

جعفری گفت:ظرفیت ذخیره سدهای بزرگ و در حال بهره برداری این استان در مجموع یک میلیارد و 512 میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و 125 میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد مشترک ایران و ترکمنستان با عنوان 'سد دوستی' می باشد.

وی ادامه داد: پارسال ودر مدت مشابه 30 درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی پر آب بود.

جعفری افزود: هم اکنون 346 میلیون متر مکعب از ورودی آب سدهای خراسان رضوی مربوط به سد دوستی است که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با بارش های خوب هفته های اخیر در این استان بستر ایجاد روان آب ها فراهم شود.

استان خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره برداری است که در شهرستان های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان واقع شده اند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.