سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

بازدید 19هزار گردشگر داخلی از شهر تاریخی بلقیس

19هزار گردشگر داخلی از شهر تاریخی بلقیس شهرستان اسفراین بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرپایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین گفت: درتعطیلات نوروز امسال 19هزار گردشگر داخلی و پنج گردشگر خارجی از مجموعه شهر تاریخی بلقیس اسفراین که دومین بنای عظیم خشتی و گلی کشور پس از ارگ بم بازدید کردند.

علیرضا نجفی افزود: گردشگران خارجی از کشورهای سوییس،جمهوری چک و انگلیس بودند که در ایام نوروز از این مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری بازدید کردند.

وی گفت: روز 13 فرودین نیز ﻋﻠﻲ ﺭﻏﻢ ﺳﺮﻣﺎی ﻫﻮا ﻭ وزش باد شدید در شهرستان بازدید از مجموعه ﺷﻬﺮتاریخی ﺑﻠﻘﻴﺲ اﺳﻔﺮاﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩﺗﻮﺟﻪ مردم و گردشگران ﻗﺮاﺭ ﮔﺮﻓﺖ و سه هزار و 470 نفر با وجود شرایط نامساعد جوی فقط در این روز از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.

شهر تاریخی بلقیس اسفراین با 34هزار بازدید کننده داخلی و خارجی پر بازدید ترین اثر تاریخی و گردشگری استان در سال 94 بوده که از این میزان گردشگر 18هزار و 500نفر در ایام نوروز94 از این اثر عظیم تاریخی بازدید کرده اند.

معماری این شهر به شیوه معماری دوره ساسانی است و مورخان و جغرافی دانان، بنیان گذار این شهر را اسفندیار پسر گرشاسب نامیده اند.

مجموعه تاریخی بلقیس شامل ارگ و خندق پیرامون آن، شارستان،ویرانه های معروف به تپه منار (مسجد جامع)،مقبره شیخ آذری، قسمت صنعتی شهر، آب انبار، کاروان سرا، مجموعه معروف به یخدانها و یک گورستان وسیع در نزدیکی دروازه شرقی آن است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.