سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

افتتاح ساختمان حوزه علمیه سیدالشهدا (ع) بخش بازفت

ساختمان حوزه علمیه حضرت سیدالشهدا (ع) بخش بازفت شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با خجسته سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، و تولد سلاله پاکش حضرت امام خمینی (ره)، و در آیینی با حضور حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ساختمان حوزه علمیه حضرت سیدالشهدا (ع) بخش بازفت شهرستان کوهرنگ افتتاح شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در این آیین، با اشاره به پرورش و تربیت شخصیت‌ها و عالمان بزرگ در حوزه‌های علمیه، حوزه علمیه را خانه امام عصر (عج)، و منشاء برکات فراوان دانست و گفت: در حوزه علمیه، شاگردان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با معارف ایشان آشنا و تربیت شده و درس توحید و دین می‌آموزند تا هم خودشان رستگار شوند و هم عامل سعادت دیگر اعضای جامعه باشند. 

حجت الاسلام نکونام یادآور شد: شاگردان حوزه علمیه بازفت، در روزهای آغازین ایجاد آن، درس طلبگی و کسب معارف اهل بیت (ع) را با کمبودهای فراوانی آغاز کردند، اما امروز به لطف الهی و با پیگیری‌ها و عنایت‌های ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمک و همدلی مسئولان استان، شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم.

وی، با بیان اینکه حوزه علمیه بازفت، هنوز در آغاز راه و کار است، ابرار امیدواری کرد: این حوزه علمیه، در تربیت و تحویل انسان‌های مهذب و تأثیرگذار در عالم اسلام موفق باشد. 

نکونام افزود: انتظار ما از عشایر و بختیاری‌های غیور منطقه آن است که با رفت و آمد و دست گیری از این حوزه علمیه، تمام تلاش خود را بر تشویق و ترغیب و سوق دادن فرزندان به حضور در حوزه به کار بگیرند و به این وسیله، حوزه علمیه منطقه حودشان را آباد کنند.

وی تأکید کرد: اگر طلاب این حوزه افرایش چشمگیری پیدا کند، ما آمادگی آن را داریم که بر امکانات و زیرساخت ها و ساخت و ساز حوزه علمیه بیفراییم، به گونه‌ای که یک مرکز بزرگ علمی در منطقه بازفت شکل بگیرد.

نکونام در ادامه گفت: بر زمین زده شدن گلنگ گاز رسانی به بازفت و دو آب صمصامی و احداث تونل چری که آبادانی و خارج شدن منطقه از بن بست را به دنبال دارد، از برکات وجود حوزه علمیه در این منطقه است.

بازفت، از بخش‌های شهرستان کوهرنگ، و یکی از ایلراه‌ها و محل‌های کوچ عشایر در چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن، در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد و همیشه و خصوصاً در فصل بهار، به علت طبیعت بکر و بسیار زیبا، مورد توجه گردشگران است.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.