سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جوانان همچنان زیر تیغ بیکاری / گرانی‌ها شیرینی سال جدید را به کام مردم تلخ کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل رکود اقتصادی حاکم بر کشور، رشد بیکاری افزایش و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان با افت شدیدی رو به رو شده است.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و رشد بیکاری، جوانان پس از اتمام دوره های دانشگاهی با نبود اشتغال مواجه و این امر موجب به وجود آمدن  آسیب های جدی در تمام مراحل زندگیشان به ویژه ازدواج شده است . 

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی از اساسی ترین موانع ایجاد اشتغال و ضربه بر پیکره واحد های تولیدی بوده است افزود: کاهش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی به زیر 50 درصد ، سرمایه در گردش، رشد و ایجاد اشتغال کشور را با افت شدیدی روبه رو کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر علت رشد بیکاری در کشور ادامه داد: اقدام پیمانکاران راه وشهرسازی و  شرکت های خدماتی به فروش تجهیزات و ماشین الات به دلیل وصول نشدن بدهی از سوی دولت، رشد بیکاری را افزایش داده و ادامه این روند نیز سرمایه در گردش کشور را نابود می کند.

سعیدی گفت:با توجه به رشد بیکاری و شرایط نامناسب معیشتی مردم، افزایش نرخ اقلام شب عید به دور از انصاف بوده و اوج گیری گرانی نیز شیرینی ورود سال جدید را به کام افراد تلخ کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
واقعا گرونی اقلام شب عید باعث شد بنده برای حفظ ابرو اندک پس اندازمو برای مهمانی ها بزارم و نتونم به خانواده ام که چشمشون به دستای من بود برای نو نوار شدن عید ،هیچ کمکی بکنم.
واقعا منصفانه نیست
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
واااااآااااااااااااااااااااای واقعا ممنون
تو رو خدا برای ما جوان های دانشگاه رفته بیکار کاری کنید