سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

سبزه های نوروزی در روز طبیعت جمع آوری می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح جمع آوری سبزه های نوروزی مردم استان در روز طبیعت، برای تبدیل به کمپوست خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی، هدف از اجرای این طرح را حفظ محیط زیست برشمرد و افزود: در قبال دریافت سبزه نوروزی، هدایای فرهنگی نیز تقدیم هم استانی ها خواهد شد.

وی، همچنین توصیه کرد: از رها کردن ماهی قرمز عید در رودخانه ها، چشمه ها و جوی های آب خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، با اشاره به حضور عموم مردم در این روز در دل طبیعت، تأکید کرد: به حفظ محیط زیست، مراقبت از درختان، گیاهان و پوشش های جنگلی و مرتعی توجه شود.

احمدی، از عموم مردم خواست: با مراقبت از پرندگان و حیوانات در مناطق مختلف استان، از رانندگی با سرعت بالا و آتش افروزی در مجاورت مناطق حفاظت شده و زیستگاه حیات وحش استان خودداری کنند.

گفتنی است: مردم استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با سراسر کشور و براساس سنتی دیرینه، در روز طبیعت یا سیزده‌به‌در، به مزارع، دشت ها و تپه ها رفته و این روز را در کنار خانواده و اقوام، به دور از هیاهوهای روزمره، در دامان طبیعت سپری می کنند.

همچنین سبزه های نوروزی خود و بعضاً ماهی های قرمز سفره عید را در رودخانه ها، جوی های آب، و چشمه سارها رها می کنند،

یادآور می شود: کمپوست کردن، عمل بازیافت به وسیله پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی و یا زباله های شهری و فاضلاب، با شرایط خاص و روش های گوناگون است.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.