سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی: توانایی ایران برای افزایش تولید 500 هزار بشکه‌ای نفت

با لغو تحریم‌های اقتصادی، انتظار می‌رود ایران در طول سال آینده تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "فاتح بیرل،" مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی، با اشاره به زمان طولانی مورد نیاز برای ایجاد چاه های نفت جدید، اظهار کرد ایران در طول یک سال آینده می تواند تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

وی در ادامه افزود ایران باید ثابت کند وضع بازار این کشور برای سرمایه گذاران مناسب است. بیرل پیش بینی کرده تولید گاز طبیعی ایران نیز، در آینده ای نزدیک افزایش خواهد یافت.

بیرل در حاشیه نشست بیستمین سالگرد همکاری آژانس بین المللی انرژی و چین اظهار کرد: "باور این موضوع که ایران در مدت کوتاهی تولید نفت و گاز خود را به میزان زیادی افزایش خواهد داد، اشتباه است. ساخت چاه های جدید، ایجاد راه های انتقال و یافتن بازار مناسب فروش، زمان بر خواهد بود."

مسئولان ایرانی امیدوار بودند تا اروپا سطح خرید خود را افزایش دهد. کشورهای اروپایی قبل از اجرای تحریم ها در سال 2012 یک سوم تولید نفت ایران، 800 هزار بشکه در روز، را خریداری می کردند. بیرل با اشاره به کاهش سرعت رشد کشورهای اروپایی، اظهار کرد وقوع این موضوع به مدتی زمان نیاز خواهد داشت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.