سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سطح کیفی مدارس شاهد با سیستم سجا

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ضمن توضیحاتی در خصوص سیستم سجا گفت: این سیستم به ارتقای سطح کیفی مدارس شاهد کمک می کند.

کفراشی مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آموزش و پرورش در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، فعاليت هاي خوبي را انجام داده است ، به طوري كه در سال جاري آموزش و پرورش در بين45دستگاه دولتي و غيردولتي حائز رتبه برتر شد و اين موضوع ، وظيفه ما را در خدمت به خانواده شهدا و ايثارگران سنگين ترمي كند.

وي از راه اندازي سامانه جامع ايثارگران «سجا» در هماهنگ سازي برنامه هاي آموزش و پرورش در حوزه شاهد و ايثارگران خبر داد و تصريح كرد: اين سامانه با 38 مديريت كه متصل به سامانه هاي «سناد» ، «بكفا» و «سامانه بنياد شهيد و ايثارگران است اين امكان را به ما مي دهد كه خدمت كامل تري را به خانواده هاي جامعه هدف ارائه دهيم به گونه اي كه 70 درصد ورودي هاي مدارس شاهد از خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران بوده است كه اين آمار تا قبل از راه اندازي سيستم سجا قريب به 45 درصد بوده است. 

وی افزود: درواقع کلیه فعالیتهای مدارس شاهد از جمله نظارت، گزارش گیری، برگزاری کلاسهای جبرانی و کنکور و دیگر اقدامات از طریق سیستم انجام می شود و این سامانه به سایر سیستم‌ها از جمله، سناد، بکفا و سامانه بنیاد شهید متصل است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هدف در بخش مدیریت ثبت نام سیستم سجا این بود که دانش آموزان جامع هدف که در زمان ثبت نام با مسائلی همچون مشکل در رفت و آمد روبه رو بودن و اعتراض داشتند مشکلاتشان مرتفع شود.

درپایان كفراشي هدف از راه‌اندازی سامانه سجا تحت پوشش قرار دادن فرزندان شاهد دانست و بیان کرد: موفقيت اين سيستم درخصوص ثبت نام هاي سال جاري به گونه اي بوده است كه هيچ اعتراضي به ستادهاي ثبت نام درخصوص مدارس شاهد و ايثارگر نداشتيم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.