سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تامین خانواده های کودکان کار تا برگرداندن فرزندانشان به تحصیل با کمک خیرین

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از کمک خیرین برای بازگرندان کودکان کار به چرخه آموزش با تامین خانواده های آنها و همچنین کنترل سوابق تحصیلی بعنوان قدمی برای شناسایی بازماندگان از تحصیل خبر داد.

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نحوه شناسایی دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل گفت: آمار سوابق تحصیلی بزرگترین کاری است که در جهت شناسایی افراد بازمانده از تحصیل صورت می گیرد یعنی مطابق آمار ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید و مقایسه آن با سال تحصیلی قبل افراد را مشخص می کنیم.

وی افزود: مثلا اگر500 نفر در سال تحصیلی 93-94 در پایه ششم تحصیل کرده اند باید در سال تحصیلی 94-95 هم همان تعداد در پایه هفتم باشند از این نظر با توجه به مقایسه آمارهای ثبت نامی تعداد افراد بازمانده از تحصیل را در مقاطع مختلف را شناسایی می کنیم.

وی بااشاره به کمک خیرین در برگرداندن کودکان کار به چرخه تحصیل بیان کرد: هزینه ای را که خانواده های کودکان کار ازآنها انتظار داشتند که کسب کنند را به کمک خیرین به آنها پرداخت می کنیم  و از این طریق فرزندانشان را به مدرسه برمی گردانیم. درواقع پولی که قرار بوده کودکان برای خانواده تامین کنند خیرین می پردازند تا این کودکان بتوانند با آرامش خیال به تحصیل بپردازند.

ثقفی با توجه به اهمیت این موضوع گفت: تاجایی که امکاناتمان اجازه دهد این روند را ادامه می دهیم. درخصوص کودکانی که از همان سال اول اقدام به ثبت نام در مدارس نکرده اند نیز باید گفته شود که از تمام ظرفیت سازمان بهزیستی و NGO ها (که با آنها ارتباط دارند) برای شناسایی این افراد استفاده می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه برخی از این افراد حتی فاقد کارت و مدارک شناسایی برای ثبت نام اولیه هستند یادآور شد: برای تحصیل کودکان کار و به ویژه این دسته که کارت شناسایی ندارند یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه اختصاص دادیم و همواره در تلاش هستیم که افراد بیشتر را شناسایی کرده و به چرخه آموزش برگردانیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.