سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بازي هاي بومي و محلي در بخش رياب شهرستان گناباد

مسابقات بومی – محلی به مناسبت فرا رسيدن عید نوروز در روستای هدف گردشگری ریاب از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، در این مسابقات که در رشته های ورزشی طناب کشی و جوز بازی برگزار گردید بیش از 60 بازیکن در قالب 10 تیم به رقابت با یکدیگر پرداختند.

دهیار روستای ریاب در اختتامیه این بازی ها گفت: احیا و ترویج بازیهای بومی – محلی یکی از اهداف برگزاری این مسابقات می باشد.

علی دهقان با بیان اینکه روستای ریاب به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان خراسان رضوی از جایگاه ویژه ای در سطح شهرستان و استان برخوردار است افزود: همه ساله و در ایام نوروز شاهد حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این روستا هستیم و می طلبد که برنامه های متنوعی جهت آشنایی گردشگران با فرهنگ و سنت های روستا اجرا شود.

عضو انجمن میراث فرهنگی روستای ریاب خاطر نشان کرد: در همین راستا دومین دوره بازیهای بومی – محلی روستا با استقبال بیش از 600 نفر از اهالی و گردشگران در بافت تاریخی روستا برگزار گردید و در پایان به افراد برتر جوایزی از سوی شورای اسلامی و دهیاری اهدا گردید.

روستای هدف گردشگری ریاب با داشتن معماری منحصر به فرد و آثار تاریخی متعدد همچون آب انبار ، قلعه ، خانه های تاریخی ، حمام و مسجد در 5 کیلومتری غرب گناباد واقع است.

انتهای پیام//

برچسب ها: بازی ، بومی ، محلی ، گناباد ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
امید است در شهر دیگر نیز فرهنگ تفریحات سالم قوت بگیرد.