سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابلوف: تلاش‌های افغانستان برای مذاکره با طالبان نتیجه نداشته است

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: تلاش‌های دولت‌ وحدت ملی افغانستان برای مذاکره با طالبان با وساطت جامعه جهانی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفت: کشورهای غربی از دولت کابل خواسته‌اند تا با کمک‌های مادی آنها اسلحه روسی نخرند.

وی افزود: حکومت افغانستان به همکاری‌ روسیه در عرصه‌های تکنیکی و تخصصی بخشهای نظامی و دفاعی علاقمند است و مسکو نیز اعلام آمادگی کرده است.

نماینده ویژه روسیه در افغانستان خاطرنشان کرد: خواسته کشورهای کمک کننده از افغانستان مبنی بر توقف خرید سلاح از روسیه، بزرگترین مانع تعزیراتی از سوی آنها به این کشور است.

ضمیر کابلوف به ایتارتاس گفت: در طرح بودجه حکومت افغانستان هیچ ممانعتی در مورد خرید سلاح و مهمات نظامی وجود ندارد.

در ادامه وی اظهار داشت: پیش از اینکه این تعزیرات از سوی کشورهای کمک کننده به افغانستان اعلام شود، وزارت دفاع روسیه براساس قراردادی با وزارت دفاع آمریکا در سالهای 2012 و 2014 میلادی، 63 بالگرد نظامی را به بخش حمل و نقل نیروی هوایی افغانستان تحویل داده است.

تسلحیات روسی زمانی ارتش افغانستان را به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه معرفی کرده بود، اما حالا ارتش افغانستان از لحاظ تجهیزات کمبود فراوان دارد.

کابلوف در ادامه اظهارات خود به حضور نیروهای تروریستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: داعش از سال تابستان سال 2014  دامنه فعالیت خود را در افغانستان به سرعت افزایش داده به طوریکه تعداد نیروهای این گروه 10 هزار نفر برآورد می‌شود.

وی افزود: تلاش‌های دولت‌ وحدت ملی افغانستان برای مذاکره با طالبان با وساطت جامعه جهانی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

این مقام روسی در ادامه اظهارات خود اوضاع کنونی افغانستان را متشنج و ناپایدار توصیف کرد.

کابلوف گفت: از سوی دیگر نیروهای طالبان نیز حملات بزرگی را علیه نیروهای امنیتی افغانستا نراه‌اندازی کردند و  در حال افزایش دامنه حملات تروریستی خود به مراکز دولتی مهم از جمله «کابل» هستند.

این مقام روسی در پایان تاکید کرد که اوضاع امنیتی در ولایت‌های شمالی افغانستان نگران کننده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.