سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

269 میلیون دلار صادرات گلستان در 11ماه اول سال 94

269 میلیون دلار صادرات در گلستان طی 11ماه اول سال 94 انجام شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در این مدت 573هزار و 500تن کالا توسط تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان از استان گلستان صادر شده است.

حسینقلی قوانلو گفت:عراق، ترکمنستان و افغانستان را مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان بود که بیشترین حجم صادرات در این مدت مربوط به پنیر ، میلگرد ، گوشت مرغ ، رب ، سازه های فلزی ، سیمان و ید بود.

قوانلو افزود : در سال 94 برخی از بازارهای هدف صادراتی استان دچار مشکلاتی شد که این مساله سبب کاهش صادرات به آن کشورها گردید و جهت جلوگیری از این اتفاقات،صادرکنندگان استان به دنبال گسترش بازارهای هدف صادراتی باشند.

وی با اشاره به اسناد بالادستی حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: سند توسعه صنعت ، معدن و تجارت استانها توسط وزارتخانه تهیه و به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و بر این اساس بزودی سند توسعه تجارت خارجی استان با همکاری و مشارکت تمامی دست اندرکاران و صاحب نظران این بخش تهیه خواهد شد.

قوانلو ظرفیت صادرات استان را بالاتر از وضعیت موجود بیان کرد و گفت : بر تلاش بیشتر در این بخش و گسترش بازارهای هدف هستیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.