سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

فواید لغو تحریم‌ها در توسعه بنادر کشور

برنامه اوکراین برای ترانزیت کالا از بندر خرمشهرمشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بعد از اجرای برجام یک هیأت اوکراینی برای بازدید به بندر خرمشهر آمد و این هیأت به دنبال ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به آسیا میانه است.

عادل دریس بندر خرمشهر را از جمله بنادر نقش‌‌آفرین در صنعت گردشگری دریایی خواند و افزود: این بندر پایانه بین المللی مسافری به نام خلیج فارس دارد و روزانه دو شناور به نام‌های برلیان و ایران زمین از پایانه بین‌المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

وی گفت: شناور برلیان از نوع کاتاماران ۲۳۵ نفر ظرفیت دارد و در دو مسیر خرمشهر کویت و خرمشهر بصره فعالیت می‌کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: شناور ایران زمین با ۷۱ نفر ظرفیت از نوع کروز است و روزهای فرد هفته در مسیر خرمشهر بصره اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کند.

دریس با اشاره به برنامه گردشگری دریایی مسافران نوروزی برای مسیرهای داخل کشور گفت: با توجه به اینکه بندر خرمشهر در محل طلاقی کارون و اروند قرار گرفته که یکی از زیباترین نقاط استان خوزستان است. بر همین اساس سه فروند شناور مسافری در بندر خرمشهر وجود دارد .

وی افزود: یک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه صادرات قیر داریم همچنین پروژه‌ احداث و بهره‌برداری یک یارد(حیاط) کانتینری از طرف بخش خصوصی دنبال می‌شود که تا ۲ سال دیگر عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.