سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

خیمه های معرفت در بقاع متبرکه استان سمنان

طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های فرهنگی که ویژه تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برپایی 27 خیمه معرفت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در استان سمنان خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فردگفت: خیمه‌های معرفت باهدف ترویج شعائر اسلامی، پاسخ به مسائل شرعی، آشنایی کودکان با آموزه‌های دین مبین اسلام و بازی و سرگرمی‌های سالم و آموزنده طی چند سال اخیر در برنامه‌های ویژه و طرح‌های سراسری بر پا می‌شوند.
وی افزود: یکی از بخش‌های این خیمه‌ها، غرفه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی است و روحانیون اعزامی از قم و روحانیون بومی در این غرفه‌ها پاسخگوی مشکلات و سؤالات شرعی مراجعان خواهند بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: غرفه کودکانه یکی دیگر از قسمت‌هایی است که در خیمه‌های معرفت پیش‌بینی شده است.
وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی مانند «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، «نقاشی بکش، جایزه بگیر» و بیان قصه‌هایی از سیره زندگی اهل‌بیت و پیامبران در این غرفه‌ها توسط روحانیون متخصص و دوره‌دیده برگزار می‌شود.
سلیمانی‌فرد افزود: یکی دیگر از بخش‌های خیمه معرفت، غرفه چند رسانه‌ایست که در آن با پخش کلیپ جوانان و نوجوانان با مسائل مختلف روز آشنا می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در خیمه‌های معرفت شده و شاهد حضور اقشار مختلف در این خیمه‌ها هستیم.
طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی است که طی سال‌های اخیر ویژه تعطیلات نوروز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، همزمان با سایر استان‌ها برگزار می‌شود و امسال برای ششمین سال از 28 اسفندماه سال 1394 آغاز شده و تا 14 فروردین‌ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.