سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان «پنج ستاره» برای بهار نوشت

مهشید افشارزاده کارگردان «پنج ستاره» به مناسبت فرا رسیدن بهار یادداشتی را در اختیار ما قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهشید افشارزاده کارگردان «پنج ستاره» به مناسبت فرا رسیدن بهار یادداشتی را در اختیار ما قرار داد.

از پنجره به بیرون نگاه می کنم. چلچله ای پر می‌کشد.

آسمان می‌یاخندد. ابرها می رقصند.  درختان که مدام در کنار یکدیگرند، به هم نگاه می کنند و برای هم دست تکان می دهند. امواج نور  بر شانه ی شاخه ها می نشیند و جوانه های نوباوه بر روی ساقه ها می رویند. سبز و پرطراوت.

قطعه ای از رودخانه را در تنگی کوچک حبس کرده ام ، با دو ماهی قرمز و قسمتی از مزرعه ی گندم را در یک بشقاب جا داده ام تا بهار از کنار خانه مان رد شود.

بهار همیشه مرا به یاد آواز رود و شقایق ها می اندازد. به یاد گنجشک هایی که برایشان نان خرد می کردم. به یاد روزهایی که رو به آفتاب می ایستادم و به بال بادبادک ها نگاه می کردم. به دنبال پروانه  ها می دویدم . آنها مرا به گل ها وصل می کردند و نسیم با گل های پیراهنم حرف می زد.

کفش های بازیگوشم یک لحظه آرام نداشتند. جیب هایم پر از نخودچی و خنده بوذ. دفتر مشقم بوی
آب می داد. بوی نان . بوی بیست. پلک ها را شانه بزن ! هنوز وقت هست. بگذار بنفشه ها دورت را بگیرند. بگذار صدای قناری ها روی تن تو ببارد. بهار آمده. دلت را آب و جارو کن! این بار به خانه ات می آید و تو مثل گیلاس ها زیبا می شوی. فرصتی تا عطر شکوفه ها در دهانت بنشیند.

باغچه ای دیگرگون از برگ و بار تفکرهای بلند بیافرین و گل واژه های طراوت  را به فراخور حال و هوای نیاز، تدارک بین و در جای جای آن چین.
آسمانتان آبی آبی



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.