سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنر از حالت رکودش درآمد

هنر در سال 1394 از حالت رکود چند ساله خودش در آمد.

سیامک گلشیری، نویسنده که در سال گذشته در انتشار رمان‌های «خانه‌ای در تاریکی» و «‌آخرین رویای فروغ» از دریچه انتشاراتی های افق و چشمه توفیق یافته به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سال 1394 برای من سال بدی نبود و بعد از سالهای رکود موفق به انتشار آثارمان شدیم و تئاترهای زیادی هم روی صحنه رفت.

وی افزود:هنر در سال گذشته از حالت رکود در آمد و به نظر می رسد که ادبیات سیر صعودی را به خصوص در ژانرهای پلیسی،‌وحشت و ژانرهایی که قبل از این توجه چندانی به آنها نمی‌شد طی می کند.

این نویسنده اظهار داشت:از نتایج قرار گرفتن ادبیات در یک روند صعودی می توان به افزایش تعداد مجلات در حال انتشار، افزایش تعداد نقدهای نوشته شده در زمینه ادبیات و بالاتر رفتن تیراژ کتابهای حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.

گلشیری ادامه داد:البته تیراژ کتابهای ویژه قشر سنی بزرگسالان همچنان کم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:اگر چه سال 1394 را سال خوبی برای ادبیات و تئاتر می‌دانستم اما فکر می کنم که ارتباط میان سینما و ادبیاتمان با یکیدگر کم است و این حوزه های فرهنگی به همدیگر کمک نمی‌کنند یعنی آثار اقتباسی چندانی تولید نمی‌شوند.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمی‌توانم نصیحتی به اهل قلم بکنم ولی می دانم که به هر حال نویسندگان با مقالات و کتابهای خوب به مردم عیدانه می دهند.

گلشیری خاطر نشان کرد:آرزو می کنم که مردم با خواندن رمان و داستان را یاد بگیرند و ضرورت آن را درک کنند و این امر را به کودکانشان هم بیاموزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.