سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/15

صالحی: ارتقای معیشت مردم در سایه اقتصاد مقاومتی/ روایتی از حیرت اعضای 1+5 در مذاکرات

رییس سازمان انرزی اتمی کشورمان پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی اکبر صالحی" رییس سازمان انرزی اتمی کشورمان پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی توضیحاتی ارائه کرد.

ارتقای معیشت مردم باید فراهم گردد

صالحی ضمن تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: معیشت اساس و زندگی انسا‌ن‌هاست بنابراین یکی از اهداف اولیه که ما باید دنبال کنیم این است که شرایط ارتقای معیشت مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: این امر تنها یک هدف عقلانی نیست بلکه هدفی است که اسلام ترسیم کرده و مسئولین باید به معیشت مردم رسیدگی کنند و برای این که این کار صورت گیرد نمی‌توان به شعار بسنده کرد.باید این مهم تبدیل به یک باور شود چرا که ضرورتی ملی است و هر کسی باید در این راه گام‌های لازم را بردارد.

منافع ملی  مقدم بر خواسته های شخصی 

وی ضمن اشاره به شعار سال گفت: منظور از این مهم بیان یک اقتصاد جوشان از درون ملت است و نباید نگاهی به خارج داشته باشیم، البته لازم به ذکر است بر این باور نیستیم که اطراف کشورمان  را دیوار بکشیم، اما زیر ساخت های اصلی اقتصاد باید در درون خود ملت ایجاد شود.

صالحی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلام ایران همان طور که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند قدم‌های اولیه را برداشته و ساختار سازی لازم را انجام می‌دهند تا این اقتصاد مقاومتی بتواند آن گونه که باید، محقق شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به این که برای تحقق این شعار نیازمند همدلی و هم زبانی هستیم گفت: ما همچنان نیازمند وحدت هستیم و منافع ملی را باید مقدم بر خواسته‌های شخصی قرار دهیم.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری موضوع اقدام به عمل را مطرح کردند پارامتر اقدام آن در اصل به باور ما باز می گردد و اقتصاد مقاومتی این گونه نیست که فقط دولت مکلف باشد بلکه تمام احاد جامعه موظفند که در این امر کوشا باشند.

حیرت شرمن از طرح ایرانی راکتور اراک، خاطره ای شیرین از نوروز 94

صالحی با اشاره به خاطره ای از مذاکرات هسته‌ای کشورمان در نوروز سال گذشته اظهار داشت: مذاکرات سراسر خاطره‌ای خوش بود و از این نظر آن مناظر زیبا بودند که می‌دیدید جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از پشتوانه مردم و نظامش برخوردار است.اگر این پشتوانه و اتکای به خدا نبود یقینا ایران نمی‌توانست عزتمندانه در مقال 5+1 بایستد و باید بگویم در این مذاکرات گروه مذاکره کننده موظف بودند مجادله و محاسبه علمی را در مقابل یک لشگر از متخصصین اروپایی و آمریکایی صورت دهند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال هنگامی که طرح راکتور اراک توسط کارشناسان ایرانی تنظیم شد و در نهایت به سمع و نظر طرف مقابل رسید منجر به شگفتی تمام اعضای 5+1 گشت حتی شرمن علنا اعلام کرد که ما در مقابل کار کارشناسی و تجربه متخصصین ایرانی حیرت زده هستیم و اینها همگی لحظات خوشی بود که ما شاهد آن بودیم.

سال 95 و خبرهای خوش پیرامون بحث پزشکی هسته ای

صالحی با اشاره به این که مردم ایران در سال 95 می‌توانند منتظر چه خبر خوش هسته‌ای باشند، گفت: خبرهای خوبی در بخش پزشکی داریم به ویژه این که در دولت یازدهم گام‌های مهمی را برداشتیم که انشاالله در 20 فرودین رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در بخش کشاورزی و صنعت نفت فعالیت‌های گسترده‌ای را صورت دادیم که نشان می‌دهد فعالیت‌های سازمان انرژی هسته‌ای تنها در بحث ایجاد نیروگاه و سانتی فیوژ  نیست و همانطور که قول دادیم مقدمات بیمارستان هسته‌ای انجام شده  کار با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم  سال 95 شاهد کلنگ زنی این بیمارستان باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات مربوط به بحث مالی و زمین مد نظر برای احداث این بیمارستان انجام شده و درباره خرید تجهیزات با خیلی از کشورها صحبت کرده‌ایم و امیدواریم به لطف الهی ظرف 3 الی 4 سال آینده شاهد برخورداری از بیمارستان تخصصی باشیم که نیازهای کشورمان را تامین کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.