سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت کارگردان «ستایش» به مناسبت فرا رسیدن بهار

سعید سلطانی کارگردان سریال «ستایش» در یادداشتی نوروز را به مردم تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سعید سلطانی کارگردان سریال «ستایش» در یادداشتی نوروز را به مردم تبریک گفت.

نوروز، نو شدن، نو دیدن و نو بودن، انگار همواره دنبال بهانه‌ای هستیم که کهنگی‌هایمان را بشوئیم و تازگی‌هایمان را جانشین آن کنیم. در این میان چه زمان و فرصتی از بهار بهتر که اصلا بهانه نمی‌‌خواهد، خودش تازه است و تازگی همراهش می‌آید.

برای ما که غبار زندگی روزمره رنگ و جلا از ظاهر و باطن امان گرفته فرصت تازه‌ای پیدا می‌شود که دنبال جبران کردن اشتباهاتمان یا حداقل ادامه ندادن آنها باشیم. گاهی در رفتارمان با خودمان و دیگران آنقدر زبر و سرسخت شده‌ایم که حتی خودمان از آن شدت و علت آن غافلیم. چرخ می‌خوریم و خودمان و دیگران را لای حرکت بی‌هدفمان له می‌کنیم و اگر یک دفعه نگاه کنیم که به کجا رسیده‌ایم شاید جز فرصت‌هایی که از دست داده‌ایم چیزی پشت سرمان نبینیم. خسته می‌شویم و سوال بی‌پاسخ امان را که بارها از هم پرسیده‌ایم دوباره می‌پرسیم. به کجا می‌رویم؟ اینجاست که آرزو می‌کنیم و می‌خواهیم فرصتی ایجاد شود تا از دایره له کردن و له شدن باز ایستیم و به خودمان و دیگران مهلت دهیم تا دیده شویم تا حرف بزنیم و بشنویم و شنیده شویم.

نوروز،‌ یک روز است مثل سایر روزهای خوب خدا، چیزی که آن را شایسته مراسم و آداب خاصش می‌کند این نگاه است. نگاهی که در آن یادمان بیفتد که اصلا برای چه پا به این جهان نهاده‌ایم. شرط و شروط انسانی‌مان را دوباره بیاد بیاوریم.

و اگر خدا عنایتی کند شاید بتوانیم دل‌ها و نگاه‌هایی که برای ما و کنار ما تپیده و لرزیده‌اند را به نگاهی و لطفی مهربانی کنیم و از این رهگذر الطاف آسمانی پروردگارمان را نصیب خود کنیم.

یادمان باشد آنهایی که نوروزهای گذشته بودند و دیگر نیستند را فراموش نکنیم که خداوند روزگار نو و نوروزهای زیادی برای جبران کردن و دوباره ساختن برایمان مهیا کرده، باشد که نوروزی را از دست نداده باشیم. سال نو بر همه هموطنان عزیزم مبارک باد.

سعید سلطانی


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.