سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی نوروزی با یک نویسنده؛

در میان خریدهای نوروزی، خرید کفش برایم لذتی فراوان دارد

خرید کفش عید از جمله شیرین‌ترین خاطراتم بود.

سودابه امینی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بدترین و بهترین اتفاق پیش آمده در سال 94 گفت: همه اتفاق‌های پیش آمده خوب بودند. ولی بهترین آنها چاپ کتاب «پریان ملیان» بود که به قهرمان رویاهام تقدیمش کردم.

وی درباره بهترین خاطره‌اش از عید نوروز گفت: خرید کفش عید از جمله شیرین‌ترین خاطراتم بود. پدرم همیشه برای ما کفش و لباس عید می‌خرید، به یاد دارم کلاس سوم که بودم یک کفش سرمه‌ای و قرمز خریدم که بسیار دوستشان داشتم. آن شب تا صبح کفش‌ها را بالای سرم گذاشتم و رویا دیدم. بوی آن کفش‌ها هنوز در مشامم هست.

این شاعر با بیان دیدگاه خود نسبت به وضعیت ادبیات در سال 94 اظهار داشت: این سوال سختی است؛ ادبیات را نمی‌توان در یک بازه زمانی یک ساله ارزیابی کرد. اما آثار فاخری چه درحوزه شعر و چه در حوزه داستان در سال 94 به چاپ رسید. در زمینه ادبیات کودک و نوجوان شرایط نگران‌کننده است. چون دیدم انتشارات کانون پرورش فکری آثار ضعیفی به چاپ رسانده و برایم تعجب آور بود.

وی در آخر از آرزوهایش برای ادبیات سال 95 گفت: لازم هست که مسئولین فرهنگی تالیف کتاب، انتشار و توزیع، مخاطبان کتاب؛ توجه بیشتری داشته باشند و هزینه های مادی و معنوی بیشتری را صرف این سه حوزه نمایند. حمایت مولفان و ناشران و مخاطبان باید در راستای یکدیگر و به موازات اتفاق بیفتد تا کتابخوانی در کشور و خارج از کشور (در بین ایرانیان مقیم کشورهای دیگر) رونق گیرد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.