سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم 100 ثانیه‌ای باید مخاطب را غافل‌گیر كند

برای ساخت این نوع فیلم نیازمند تمام مؤلفه‌هایی هستیم كه در فیلم كوتاه به كار می‌بریم و بیش از هر چیزی باید مخاطب را غافل‌گیر كند و ضربه زننده باشد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دیدیر زیسرمن مدیر آموزش سازمان سمعی، بصری فرانسه و استاد كارگاه های آموزشی درباره قالب مناسب برای انتقال مفاهیم فیلم های 100 ثانیه ای در گفت و گو با پایگاه خبری گفت: طبیعی است كه بیان فیلم مستند در 100 ثانیه سخت و زمان كوتاهی است. فكر می كنم فیلم هایی در قالب انیمیشن برای فیلم های 100 ثانیه ای مناسب تر هستند.

زیسرمن درباره ویژگی های یك فیلم 100 ثانیه ای خوب عنوان كرد: برای ساخت این نوع فیلم نیازمند تمام مؤلفه هایی هستیم كه در فیلم كوتاه به كار می بریم و بیش از هرچیزی باید ضربه زننده باشد و مخاطب را غافل‌گیر كند. یك كارگردان برای درگیر كردن مخاطب در فیلم های 100 ثانیه ای چاره ای جز متعجب كردن تماشاگر و نوشتن طرح خود در قدم های ابتدایی ندارد.

وی با اشاره به اینكه موافقم فیلم های 100 ثانیه ای پله ای برای ساخت فیلم های بلند محسوب می‌شود، گفت: ساخت این نوع فیلم  برای برانگیزاندن فیلم‌سازان برای كار در این قالب بسیار سخت است.

 آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای حوزه هنری جمعه شب 14 اسفندماه با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و سینمایی كشوردر تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.