سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز،

افزایش نرخ جرایم رانندگی، هدف ایجاد ایمنی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از اعمال افزایش نرخ جرایم 41 تخلف راهنمایی و رانندگی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: نرخ 41 تخلف راهنمایی و رانندگی که بیشترین سهم را در ایجاد تصادفات دارند، بین 20 تا 100 درصد در سراسر کشور افزایش یافته است. این افزایش جرایم همزمان با سراسر کشور، از 25 اسفند ماه در خوزستان نیز به اجرا در آمده است.

وی افزود: در اجرای ماده 21 و 22 قانون جدید مربوط به تخلفات رانندگی، باید به ازای هر 3 سال با توجه به رشد تورم، جریمه‌ها تعدیل و به نرخ روز تبدیل شود تا اثر بازدارندگی از ارتکاب تخلف را حفظ کند.

قدرتی ادامه داد: بنابراین اکنون در راستای این قانون، نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی از جمله 41 تخلفی که بیشترین سهم را در ایجاد تصادفات دارند، بین 20 تا 100 درصد در سراسر کشور افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: هدف از اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی، جریمه کردن نیست و دولت نیز نمی‌خواهد با این روش کسب در آمد کند بلکه هدف، ایجاد ایمنی بیشتر برای شهروندان است.

وی گفت: لازم است برای رانندگانی پرخطری که برای جان خود و دیگران اهمیتی قائل نیستند، جریمه‌هایی که اثر بازدارندگی از ارتکاب تخلفات رانندگی را داشته باشد، در نظر گرفته شود.

قدرتی با بیان این‌که نرخ جرایم رانندگی در ایران نسبت به کشورهای همسایه بسیار پایین است، عنوان کرد: به طور کلی اعمال نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی جهت کنترل ترافیک، مهار تصادفات و کاهش تخلفات پیش‌بینی و اعمال شده است.

برچسب ها: خوزستان ، افزایش ، جریمه ، اهواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.