سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

حرکت اتوبوس گردشگری در اراک

نخستین تور اراک گردی در آستانه تعطیلات نوروزی با حرکت اتوبوس گردشگری آغاز به کار کرد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این تور با هدف معرفی اماکن تاریخی و ارتقاء فرهنگ گردشگری در شهرستان اراک و ارائه خدمات بهینه گردشگری به مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

حسینی افزود: به منظور ارائه خدمات در قالب این تورگردشگری، تفاهم نامه ای بین میراث فرهنگی و شهرداری اراک منعقد شده تا مسافران و علاقه مندان به دیدن آثار تاریخی و طبیعی با ارسال پیامک به سامانه37 300040 با استفاده از یک دستگاه اتوبوس از این آثار به صورت رایگان بازدید کنند.
وی گفت: با ثبت نام 40 گردشگر، خدمات تورگردانی در سطح اراک امروز آغازشد و بازدید از موزه ها ، تالاب میقان ، مجموعه تاریخی بازار و ابنیه تاریخی شهر در برنامه هر سفر درون شهری است.
حسینی افزود: هزینه سفر با این اتبوس برای هر نفر 20 هزار تومان تعیین شده است.
شهردار اراک نیز در آئین راه اندازی این تور گفت: شهرستان اراک پتانسیل و توانایی های گردشگری و جذاب خوبی دارد اما برخی مسائل حاشیه ای سبب شده کمتر داشته های فرهنگی وتاریخی آن معرفی شود.

عباسی افزود: اراک گردی اقدامی فرهنگی است تا در قدم نخست مردم اراک با داشته های تاریخی و فرهنگی خود بیشتر آشنا شوند و در گام های بعدی مروج و مبلغ آثار تاریخی و طبیعی اراک برای میهمانان نوروزی باشند.

وی گفت: بازار تاریخی اراک آخرین نمونه معماری شهری سازی ایرانی و اسلامی با ظرفیت های متعدد است که نیاز است قابلیت های آن به خوبی معرفی شود.

شهردار اراک افزود : برای اجرای توراراک گردی دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک مجری این طرح است.

عباسی گفت: بیش از 60 مدرسه برای گردش دانش آموزان با این تور ثبت نام کرده اند که از شانزدهم فروردین ماه 95 از مناطق گردشگری اراک بازدید می کنند. 
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.