سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد نامتعارف ژنرال آمریکایی برای حمله به طالبان

روزنامه واشنگتن پست نوشت: یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکا در اقدامی نامتعارف پیشنهاد از سرگیری حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان را مستقیما به کاخ سفید ارسال کرده؛ ادعایی که وی آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «جان کمپبل» که تا اوایل ماه جاری فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان بود، با زیر پا گذاشتن قوانین نظامی مستقیما پیشنهاد خود را برای کاخ سفید ارسال کرده و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا را در جریان قرار نداده است.

پیشنهاد کمپبل شامل هدف‌گیری مجدد شبه‌نظامیان طالبان بوده است.

به گزارش واشنگتن پست، این اقدام خشم مقام‌های ارشد پنتاگون را در پی‌داشته چرا که آنها معتقدند این حرکت میان دولت و ارتش درباره نقش آمریکا در افغانستان اختلاف می‌اندازد.

این ژنرال که به‌زودی بازنشسته می‌شود، زیر پا گذاشتن قوانین و استانداردهای نظامی را نمی‌پذیرد.

وی با ارسال ایمیلی برای واشنگتن پست گفت: من توصیه‌های خود را از طریق یک سری سلسله مراتب فرماندهی و همانند همیشه ارسال کردم و این بار هم روند کار من تغییری نکرد.

کمپبل اخیرا در یک پایگاه آمریکایی در افغانستان گفته بود که شبه‌نظامیان طالبان معتقدند که اگر حضور پررنگ آمریکایی‌ها در کشورشان نباشد، آنها از موضع قدرت عملیات انجام می‌دهند.

یکی از مقام‌های ارشد پنتاگون در این باره گفت که اشتون کارتر آماده است تا پشتیبانی از نیروهای افغان را که برای عقب‌ راندن نیروهای طالبان تلاش می‌کنند، بیشتر کند اما این بدان معنا نیست که وزیر دفاع آمریکا برای تغییر مسیر آماده باشد.

کمپبل در پیشنهادات خود خواستار مجاز شمردن پشتیبانی هوایی آمریکا از عملیات‌های افغانستان علیه طالبان، حملات هوایی علیه رهبران طالبان و استقرار مستشاران ارتش آمریکا برای کمک‌رسانی به نیروهای خط مقدم افغان شده است.

خبرگزاری ایسنا با انتشار این گزارش نوشت: ژنرال کمپبل معتقد است که رهبران طالبان هیچ تمایلی ندارند که برای صلح پای میز مذاکره بروند چراکه شاهدند که حضور آمریکایی‌ها رو به کاهش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.