سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسنده معروف سعودی: از بی‌وفایی اوباما گریه نمی‌کنیم!

یکی از نویسندگان نزدیک به رژیم آل‌سعود، سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا را در قبال تهران دردناک خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، "جمال خاشقجی" --نویسنده معروف سعودی و یکی از مقربان به حکومت این کشور-- با انتقاد از سیاست های "باراک اوباما" --رئیس جمهور آمریکا-- در قبال ایران در صفحه توییتر خود  مدعی شد: "دیدگاه اوباما نسبت به عربستان سعودی منفی است؛ لیکن بدتر از  آن اندیشه وی در قبال ایران است. تلاش اوباما برای نفوذ در عربستان و ایران برای بهار عربیِ ما یک واقعه دردناک است." 

وی افزود: "بله تأکید می کنم صداقت و دوستی میان عربستان و آمریکا دیگر وجود ندارد. زنان برای امور اینچنینی گریه می کنند ولی ما باید با جدیت تمام تلاش کنیم این عقیده اوباما تبدیل به یک سیاست آمریکایی نشود و کسانی که پس از وی روی کار می آیند از این سیاست پیروی نکنند."

تحلیلگران معتقدند رژیم آل سعود از سیاست های اوباما در قبال تهران و توافق هسته ای ایران و غرب خرسند نیست و اجرایی شدن برجام موجب نگرانی مقامات این رژیم شده است.

کشورهای رقیب ایران و به خصوص عربستان سعودی از لغو تحریم های ایران و آزاد سازی اموال بلوکه شده این کشور بسیار بیمناک هستند. چرا که این امر موجب افزایش توان اقتصادی ایران می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به اين آقاي جمال توصيه ميكنيم كه براي اينكه گريه نكنند بيشتر مزدوري خود را به امريكا نشان بدهند دشداشه و چفيه هم مثل زنان كه داريد تنها كافيست برقصيد و امريكا و اسرائيل دست بزنند و شادي كنند. اشكال نداره يه شمشر هم بگيريد دستان و با آن برقصيد