سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری ازمسجدسلمان فارسی با 13 میلیارد تومان

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: 30 کیلومتر پیاده‌سازی در فاز 3، 4 و 5 این منطقه با 11 میلیارد تومان اعتبار از دست‌آوردهای این مجموعه در شهر اندیشه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آئینی مدیر شرکت عمران اندیشه در نشست خبری امروز که در سالن جلسات شرکت عمران اندیشه با حضور جمعی از خبرنگاران فعال در غرب استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مجموعه شرکت عمران اندیشه معطوف به اجرای پیاده‌سازی‌ها و توسعه و بهسازی معابر می‌شود که خوشبختانه با جدیت شرکت عمران به توفیقات حائز اهمیتی در این عرصه نایل شده‌ایم.

وی افزود: درطول سال های گذشته بیش از 30 کیلومتر پیاده‌رو در فازها 3 ،4 و 5 با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان احداث شد.

آئینی گفت: مجموعه شرکت عمران همواره توجه ویژه‌ای را در توسعه اماکن و سرانه‌های مذهبی لحاظ کرده و در طول دو سال گذشته تلاش شده در حد توان و بضاعت موجود این امر خطیر در اولویت قرارگیرد که افتتاح مسجد سلمان فارسی به عنوان یکی از شاهکارهای هنری در کشور با 13 میلیارد تومان اعتبار اقدامات انجام شده در این عرصه محسوب می‌شود.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه عنوان کرد: مجموعه بازار ایرانی اسلامی نقش اندیشه نیز در زمره بزرگترین و باشکوه‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه قراردارد که به همت این مجموعه به بهره‌برداری رسید و در‌آینده به یکی از قطب‌های شاخص و برجسته جذب توریسم در استان تهران و حتی ایران بدل خواهد شد.

*معارضان اصلی‌ترین مانع پروژه زیرگذر اندیشه است

آئینی در خصوص زیرگذر اندیشه، عنوان کرد: این پروژه یکی از نیازهای جدی منطقه محسوب می‌شود که تاکنون 5 مرتبه طرح آن تغییر یافته و به نوعی می‌توان گفت از نمونه‌ پروژه‌هایی محسوب می‌شده که در طول سالیان اخیر با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده است.

وی افزود: مالکان معدن و معارضان شهرستان قدس اصلی‌ترین عامل پیچیدگی این طرح به شمار می‌روند که خوشبختانه تاکنون 90 درصد مشکل رفع شده و 10 درصد باقی‌مانده نیز در آینده مرتفع خواهد شد.

مدیر شرکت عمران اندیشه در خصوص اعتبار زیرگذر این منطقه گفت: در مجموع 2 میلیارد 500 میلیون تومان  برای این طرح در نظر گرفته شده و اتمام و بهره‌برداری از آن مستلزم مجوز بخشداری مرکزی قدس است.

*طرح پدافند غیرعامل اندیشه با جدیت پیگیری می‌شود

آئینی در ادامه با اشاره به لزوم پیگیری طرح پدافند غیرعامل از پروژه‌هایی است که در این راستا تعریف شده و در حال حاضر مراحل  مطالعاتی آن رو به اتمام است.

وی افزود: عمده‌ترین هدف و افق پیش‌بینی شده برای شهر مدرن اندیشه تحقق طرح ایران شهر اندیشه است که با پشتیبانی‌های دولت تدابیر ویژه‌ای دراین خصوص اتخاذ و در آینده در ابعاد و زوایای گوناگون به آن پرداخته خواهد شد.

آئینی عنوان کرد: اولویت اصلی در ایران شهر اندیشه حفظ حقوق شهروندی، رعایت اصولی مهندسی شهرسازی، تکیه برموازین اسلامی برای تعالی هرچه بیشتر فرهنگ و اخلاق، توسعه فضاهای عمومی و ارتقا قابلیت زندگی در بخش‌های گوناگون است.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌هایی همچون بیمارستان، حوزه علمیه، باغ‌موزه دفاع مقدس، پردیس سینمایی و باغ ایرانی یادآور شد: طرح‌های مورد اشاره از نمونه اولویت‌های هدف‌گذاری شده‌ شرکت عمران اندیشه در این منطقه از غرب استان تهران است و برای تحقق آن در سایه تعامل هم‌گرایی و هم‌سویی بین دستگاهی از هیچ اقدام سازنده‌ای دریغ نخواهد شد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.