سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده معماري و هنر دانشگاه گيلان

ساختمان جديد دانشکده معماري و هنر دانشگاه گيلان با حضور سخنگوی دولت در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ اين ساختمان با 10 هزار و 500 متر مربع زير بنا در 5 طبقه و 100 با ميليارد ريال هزينه  ساخته شد.

رييس دانشکده معماري و هنر دانشگاه گيلان با بيان اينکه کار مطالعاتي  این دانشکده از سال 84 آغاز شد گفت : دانشکده معماري و هنر دانشگاه گيلان در5 فاز طراحي شده که فاز اصلي آن افتتاح شد .

طاهر وحيدي افزود: در حال حاضر 900 دانشجو درمقاطع تحصيلي کارشناسي و کارشناسي ارشد  در رشته هاي معماري ،  طراحي و گرافيک  این دانشگاه تحصيل مي کنند.

  سخنگوی دولت و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در مراسم افتتاح ساختمان جديد دانشکده معماري و هنر دانشگاه گيلان از توجه ويژه دولت به مراکزعلمي - تحقيقاتي  و آموزش عالي در بودجه سال آينده خبر داد و گفت : براي سال آينده 12 هزار ميليارد تومان از محل يک درصد توليد ناخالص ملي به طرح های علمي – تحقيقاتي – پژوهشي و فرهنگي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي اختصاص يافته که اين رقم  2 برابر اعتبارات امسال است.

معاون رییس جمهور و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور همچنين از تخصيص 400 ميليون دلار از محل صندوق توسعه ملي براي تجهيز آزمايشگاه ها و تهیه لوازم  پژوهشي مراکز تحقيقاتي کشور در بودجه سال آينده خبرداد.

 وي در ادامه  با بيان اينکه امسال 500 ميليارد تومان براي توسعه ي طرح هاي زيربنايي گيلان در بخش حمل و نقل ريلي و جاده ايي تخصيص  يافته اضافه کرد : هفته آينده يکي از تونل هاي 2قلوي  11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوين در محور رودبار به منجيل افتتاح مي شود تا از حجم ترافيک نوروزي اين راه کاسته شود.

غلامعلي جعفرزاده رييس مجمع نمايندگان گيلان نيز در بر لزوم ايجاد پژوهشکده آبي خزر در دانشگاه گيلان تاکيد کرد و افزود : اعتبار تخصيصي  ساخت این پژوهشکده در سفر امروز رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور پيگيري و مشخص  می شود .

انتهای پیام/

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.