سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محدودیت سد سازی برای تأمین آب شرب

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: برای تأمین آب شرب سدسازی خواهیم داشت و آب کشاورزی و صنعت بایدبا آبخوان داری،‌آبخیزداری و بازچرخانی به دست آید.

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در گفتگو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سد سازی و تأمین آب به روش آبخوان داری، آبخیزداری و باز چرخانی، اظهار داشت: سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تأمین آب نسبت گذشته، شاید 180 درجه تغییر کرده و فقط برای تأمین آب شرب، محدودیت‌هایی چون سد سازی را خواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: در تأمین آب کشاورزی، صنعت و باقی موارد دردنیا،‌ راههای جدیدی چون باز چرخانی، آبخوان داری،‌آب خیزداری و استفاده مجدد مطرح است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: امیدوارم بحث‌های مربوط به سد سازی در کشورمان به طور کلی سامان داده شود و خوشبختانه تاکنون تا حدود بسیار این امر مرتفع شده است.

 متصدی افزود: در طول سال گذشته ( سال 93) مجوز 15 سد را به دلیل تغییر استراتژی با همکاری وزارت نیرو لغو کرده‌ایم و این سدها در برخی مواقع مجوز داشته در موارد دیگر اعتبار را از دولت گرفته و حتی تا پیشرفت فیزیکی نیز پیش رفته بودند.

 وی با بیان اینکه ایران کشور کم آبی است و آب یکی از فاکتورهای  محدود کننده رشد جامعه است، افزود: قطعا باید از کمترین آب در دسترس مان بیشترین راندمان را داشته باشیم و از تبخیر کردن، هدر دادن و یا استفاده از بخش‌هایی که راندمان مناسبی نداشته و به صلاح مملکت نیست، خودداری کنیم.

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، تأکید کرد: از تمام متخصصان درخواست داریم تا نظرات، روش و شیوه‌های مناسب حفظ آب را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند تا شاهد احداث و ایجاد پروژه‌هایی که سودی برای مملکت نداشته و تنها باعث از دست رفتن آب و ضرر  و زیان می‌شوند، نباشیم.

متصدی ادامه داد: این روش‌های ارسالی باید حفظ آب و تأمین نیاز کشور را متناسب با شرایط اقلیمی سرزمین در برگرفته و تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت را به شکل آبخوان داری، آبخیزداری،‌ بازچرخانی و استفاده مجدد یا سایر روش‌های نوین جهانی ارائه دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.