سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرنگ سخت‌ترین تکنیک نقاشی است

برای مهارت در آبرنگ هنرجو باید طراحی و رنگ‌شناسی را به خوبی فراگیرد.

راحله صافی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آبرنگ یک تکنیک بسیار حرفه‌ای و خیال‌انگیز بوده و به واسطه حسی که به مخاطب القا می‌کند، انگار که روی شیشه کار شده است و لطافت خاصی در آن قابل مشاهده است.

وی افزود: شیوه‌های مختلف اجرا شامل خشک در خیس، خیس در خیس و تکنیک‌های دیگر است که می‌توان از همه اینها برای پیاده کردن طرح‌های مختلف استفاده کرد. آبرنگ این قابلیت را دارد که طرح‌ها و سوژه‌های گوناگون را پیاده سازد و محدود به سبک خاصی از نقاشی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در مورد آبرنگ این است که می‌توان آن را با سایر متریال‌ها مثل پاستل، مداد رنگی و اکرلیک ترکیب کرد اما باید توجه کرد که ماهیت آبرنگ حفظ شده و به گونه‌ای نباشد که مخاطب با تماشای اثر، وجه آبرنگ گونه آن را تشخیص ندهد.

وی ادامه داد: برای موفقیت در این تکنیک هنرجو ابتدا باید طراحی را به خوبی فرا گیرد و سپس با اشراف کامل بر رنگ‌شناسی با آبرنگ‌ کار کنید. همان طور که می‌دانید آبرنگ سخت‌ترین تکنیک در نقاشی است و به واسطه اینکه با آب سر و کار دارد، هنرمند باید مهارت کافی را داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.