سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای تنظیم فشارخونتان اخر هفته با خانواده باشید

بیماری فشار خون از شایع‌‌ترین مشکلات اغلب افراد جامعه است که با کاهش استرس و افزایش آرامش می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

دکتر سید محمد مهدی پیغمبری فلوشیب اینترونشنال کاردیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بیماری فشار خون در کشور اظهار داشت: شیوع فشار خون در ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی و توسعه یافته بسیار بالاست که حدود 50 درصد افرادی که بیماری فشار خون دارند شناخته شده نیستند و در بین بیماران شناخته شده نیستند و در بین بیماران شناخته شده نیز درصدی در همین حدود افزایش فشار خون خود را درمان نمی‌کنند یا درمان‌های منظم و کافی ندارند.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیماری فشارخون باعث تشکیل تصلب شراین در افراد می‌شود، تصریح کرد: یکی از خطرات بسیار جدی برای بیماری‌های قلب و عروق، سکته‌های مغزی و عارضه و نارسایی‌های کلیه افزایش فشارخون وتصلب شراین است.

وی در رابطه راهکارهای پیشگیری از افزایش فشارخون عنوان کرد: اساس پیشگیری بر تغییر شکل و شیوه زندگی است و با توجه به اینکه استرس نقش حیاتی و جدی در ابتلا به فشارخون ایفا می‌کند، افراد روزهایی در هفته خصوصا تعطیلات آخر هفته را به استراحت، تفریح و گردش اختصاص دهند و در کنار آن مصرف نمک خود را کاهش دهند.

پیغمبری افزود: مطالعات نشان می‌دهد که آرامش‌های روحی و فعالیت فیزیکی بدنی در مقایسه با کاهش مصرف نمک نقش مهمتری را در کاهش ابتل به بیماری فشارخون ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تغییر در شیوه و شکل زندگی، کاهش استرس، افزایش تحرک پیشگیری و به درمان فشارخون کمک می‌کند، بیان کرد: اشخاص جامعه سعی کنند کم‌تحرکی را کنار بگذارند ود تحرک بیشتری داشته باشند و روزهایی در هفته را به فراغت و استراحت و تعطیلی به معنای واقعی و به دور از مشغله‌های کاری در آسایش و آرامش بگذرانند و در کنار آنها کاهش مصرف نمک نیز مفید می‌باشد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.