سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فكر نمی‌كردم در 100 ثانیه بشود مفهومی را به بیننده منتقل كرد

نیلوفر محمودی، بازیگر سینما و تلویزیون، بیان كرد: ساخت فیلم 100ثانیه‌ای كار ساده‌ای نیست و با این محدودیت زمانی فیلم ساختن، مهارت زیادی می‌خواهد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ نیلوفر محمودی، بازیگر، كه در جریان برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در سینما آزادی حضور داشت و به تماشای آثار رسیده به این جشنواره نشست، اظهار كرد: این اولین دوره‌ای بود كه در جشنواره فیلم های 100ثانیه‌ای به عنوان مخاطب حضور داشتم. پیش از آن تنها نام این جشنواره را شنیده بودم و خیلی خوشحالم كه در این جشنواره حضور پیدا كردم و آثار را دیدم.
 
محمودی تاكید كرد: فكر می‌كنم ساخت فیلم كوتاه حتی سخت‌تر از فیلم بلند است. هرچقدر زمان یك فیلم كوتاه‌تر باشد در نتیجه كارگردان زمان كمتری برای انتقال مفهوم كلی و پیام فیلمش به مخاطب دارد و به این ترتیب كار برای او سخت‌تر خواهد شد. اگر نود دقیقه در اختیار داشته باشید می توانید داستان را پر و بال داده و در كنار داستان‌گویی و روایت و جذب مخاطب مفهوم كلی فیلم را هم منتقل كنید اما در یك فیلم كوتاه چنین امكانی را در دست ندارید و باید در كمترین زمان آنچه مد نظر دارید به مخاطب منتقل كنید.
 
بازیگر فیلم سینمایی «دكل» اضافه كرد: من فیلم های كوتاه بسیاری دیده ام اما فكر نمی كردم در صد ثانیه بشود چنین كاری كرد و مفهومی را به مخاطب منتقل كرد. با دیدن فیلم های یك سئانس از جشنواره فیلم 100 بسیار متعجب شدم؛ چراكه برخی از فیلم های 100ثانیه ای حتی به مراتب بهتر از بعضی از فیلم های 90دقیقه ای بودند.
 
وی با بیان اینكه به عنوان یك بازیگر از اینكه در فیلم های كوتاه حضور داشته باشم استقبال می كنم، افزود: به ساخت فیلم كوتاه نیز فكر كرده ام؛ اما همان طور كه اشاره كردم به نظرم ساخت فیلم 100ثانیه ای خیلی سخت است و با این محدودیت زمانی فیلم ساختن، مهارت زیادی می خواهد.
 
نیلوفر محمودی همچنین اظهار كرد: اگر با فیلم های 100ثانیه ای آشنایی نداشته باشید فكر می كنید این فیلم ها را باید افراد مبتدی برای آشنایی با ابزار سینما بسازند اما وقتی با این نوع سینما آشنا شوید متوجه خواهید شد چقدر ساخت این فیلم ها سخت است.
 
وی در پایان گفت: بعضی از ایده‌هایی كه در فیلم های جشنواره فیلم 100 دیدم عالی بودند و هنگام تماشای آن ها به این فكر می‌كردم كه چرا این ایده‌ها به ذهن من نرسیده است.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.