سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تشکیل باشگاه ورزشی ویژه کارکنان دولت در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از تشکیل باشگاه ورزشی ویژه کارکنان دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نظمی در شورای ورزش همگانی استان، با تشریح برنامه‌های سال 1395 ورزش همگانی و عمکلرد سال 1394 این حوزه، اظهار کرد: مجموعه ورزشی میرداماد تبریز که دارای امکانات رشته های مختلف ورزشی از جمله استخر، سالن چند منظوره رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال، سالن اختصاصی تیراندازی، استخر اختصاصی شیرجه و یک باب سالن سه هزار نفری است ، برای فعالیت های ورزشی کارکنان دولت و خانواده های آن‌ها در تایم های مختلف اختصاص یابد.

وی افزود: ایجاد تسهیلات لازم برای واگذاری تعدادی از اماکن ورزشی اعم از طرح های تکمیلی و نیمه تمام استان به بخش خصوصی، عمومی و تعاونی، تهیه تقویم ورزشی سال آینده توسط دستگاه های عضو شورا تا پایان فروردین سال 1395، احتصاص یک جلسه تایم تمرینی رایگان روزانه از اماکن ورزشی سراسر استان به ورزش صبحگاهی، تامین 20 میلیارد ریال برای میزبانی چهار دوره مسابقات بین المللی در سال آینده در رشته های دوچرخه سواری، شمشیربازی، هاکی و دو ومیدانی از دیگر ازهداف این شورا خواهد بود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی دراین نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های ورزش همگانی طی سالجاری، گفت: برگزاری همایش ها و المپیادهای مختلف ورزشی در رشته ها و سنین گوناگون، هماهنگی با دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای حوزه ورزش همگانی و تقسیم وظایف استانی 20 دستگاه اجرایی از جمله این فعالیت ها بوده است.

نظمی افزود: ایجاد 242 ایستگاه ورزش صبحگاهی، افزایش جمعیت تحت پوشش هیات های ورزشی به 131 هزار نفر، برگزاری 150 همایش ورزش صبحگاهی، 20 همایش پیاده روی خانوادگی، 90 همایش کوهروی و کوهپیمایی، 80 همایش بادبادک پرانی و ماهی گیری و 42 همایش ویژه ورزش بانوان از جمله این فعالیت ها است.

وی، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت با رویکرد آمادگی جسمانی، ورزش کارگران، نیروهای مسلح، روستائی و عشایری، المپیادهای دانش آموزی و دانشجوئی، همایش های علمی و آموزشی را از دیگر فعالیت های حوزه ورزش همگانی آذربایجان شرقی طی سالجاری برشمرد.

نظمی با تاکید بر اینکه اهتمام جدی به توسعه و ترویج ورزش همگانی جزء اولویت های اصلی اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است، توسعه این حوزه از ورزش در جامعه را ضامن سلامت و شور و نشاط اجتماعی دانست.

وی تاکید کرد: اگر به ورزش همگانی به عنوان دارویی برای جلوگیری از بیماری های جسمی و روحی نگاه کنیم، و یا مصرف داروی کشورمان را با کشورهایی که هفتاد درصد مردمشان ورزش می کنند مقایسه کنیم؛ در می یابیم که ورزش چه تاثیری در افزایش بهره وری، کاهش جرم و .. دارد و می توان با این نگاه جامع به نتایج بهتری در همه بخش ها دست یافت.

وی با بیان این که اقدامات خوب و موثری برای ایجاد زمینه های فرهنگی ورزش کردن در بین عموم انجام شده است، خاطر نشان کرد: ابتدا باید تغییر نگاه در بین تصمیم سازان و تصمیم گیران اتفاق بیافتد.

مدیر کل ورزش و جوانان در این راستا از صداو سیما و رسانه ها به دلیل تعدیل شدن نگاه یک سوی به ورزش، توجه بیشتربه جنبه های فرهنگی آن و تلاش برای قرار دادن آن در سبد خانوار، تقدیر کرد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.