فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی از افزایش ۳۸ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛سردار حسن خانی با اشاره به این‌که تولید ارتقاء امنیت و افزایش احساس امنیت در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: نقش رسانه‌ها در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسن‌خانی گفت: براساس تحقیقات صورت پذیرفته استان آذربایجان‌شرقی از امن‌ترین مناطق کشور بوده و ضریب امنیت استان در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: در برسی مولفه‌های موثر بر امنیت در برخی از موارد با افزایش موارد منفی روبه رو هستیم که الویت نیروی انتظامی استان در سال 94 مبارزه با مواد مخدر، سرقت، افزایش نظارت بر مناطق مرزی و اجرای برنامه‌های منجر به کاهش تصادفات بوده است.

وی گفت: با انجام اقداماتی درخصوص مبارزه با سرقت، در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش پنج درصدی آمار جرایم سرقت روبه رو بوده‌ایم.

وی اقدامات صورت پذیرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر را نیز کشف و ضبط یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر عنوان کرد و گفت: در این راستا 6 هزار قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی با بیان این‌که ۱۹۷ عملیات پاکسازی و سالم سازی مراکز آلوده صورت پذیرفته گفت: در سالجاری ۱۳ هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده‌اند که این رقم با تمامی افراد معتاد جمع‌آوری شده در سال گذشته برابر است.

وی افزود: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد نیز برای ۲۱ هزار نفر ارائه شده است.

حسن‌خانی در خصوص میزان کشف سرقت نیز گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز کشف سرقت از 78 درصد به 83 درصد افزایش یافته است به‌طوری‌که در این خصوص 5 هزار و ۶۱۰ سارق دستگیر شده اند که از این تعداد ۷۰ درصد دستگیر شدگان را افراد معتاد تشکیل می دهند.

وی درادامه با اشاره به افزایش 12 درصدی تماس با سامانه 197 پلیس افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش 50 درصدی جرایم کارکنان استان بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی هم چنین از دستگیری ۵۶۰ اتباع خارجی، توقیف ۴۲۹ خودروی حامل این اتباع و تشکیل ۲۶۶ هزار پرونده با مینگین حداقل دو نفر نراجع در کلانتری ها و پاسگاه ها را از دیگر اقدامات این نیرو عنوان و تصریح کرد: با وجود ازدیاد جمعیت شهری و افزایش حاشیه نشینی در استان، استعداد انسانی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی متناسب با این مؤلفه ها افزایش نداشته اما پرسنل موجود به معنای واقعی و باا مجاهدت درصدد برقراری امنیت و آرامش پایدار برای شهروندان هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.