سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در دیدار با نخست وزیر سابق ایتالیا:

ایران و ایتالیا ظرفیتهای ارزشمندی برای توسعه همکاری دارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران و ایتالیا امکان توسعه همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با "ماسیمو دالما" نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس موسسه fees (مرکز مطالعات استراتژیک ایتالیا) دیدار و در خصوص همکاریهای مطالعاتی بحث و تبادل نظر کرد.

ولایتی در این دیدار به شرایط ویژه منطقه و ضرورت توجه کشورهای مختلف برای حل این بحرانها اشاره کرد و ضرورت تلاش بیشتر برای مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی را یادآور شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به روابط تاریخی ایران و ایتالیا هم اشاره کرد و گفت: ایران و ایتالیا امکان توسعه همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف دارند و سفر اخیر دکتر روحانی به ایتالیا نیز در این جهت بسیار قابل توجه بوده که قطعا توسعه همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در زمینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی هم این امکان در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر مراکز تحقیقاتی با مراکز مطالعاتی ایتالیا وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر سابق ایتالیا هم ضمن قدردانی از این دیدار گفت: شرایط منطقه در وضعیت خطرناکی قرار داشته و برای امنیت منطقه و جهان و صلح و ثبات بین المللی می تواند مشکلات جدی به دنبال داشته باشد لذا باید در این زمینه تبادل نظر داشته باشيم که البته مذاکرات و گفتگوهایی هم در این زمینه داشته‌ایم كه اميدوارم نتايج مثبتى داشته باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ولایتی ، مجلس ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.