رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: تفاوت اساسی در رفتار جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا نسبت به ایران وجود ندارد.

"علی‌اکبر ولایتی" در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر آن در روابط با ایران اظهار داشت: آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون با ما جزء دشمنی کار دیگری نکرده است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در حوزه سیاست خارجی در یک چارچوب حرکت می‌کنند، از این رو فرقی ندارد جمهوری‌خواه و یا دموکرات بر سر کار باشد اما ممکن است برخی‌ فریب‌شان را بخورند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه طی 37 سال گذشته در رأس حکومت آمریکا جمهوری‌خواه و دموکرات نیز حضور داشته‌اند، گفت: تفاوت اساسی میان عملکرد این دو جریان وجود نداشته و ندارد، رفتارشان با صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها، مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را ثابت می‌کند.

ولایتی با تاکید بر اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها رفتارشان در مبنا یکسان است و فقط ممکن است اختلاف سلیقه میانشان وجود داشته باشد، تصریح کرد: برخی‌ فکر می‌کنند با روی کار آمدن یک دموکرات در سمت ریاست جمهوری آمریکا امکان دارد رفتار آنها به نفع ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها دنیا را ملک مطلق خودشان می‌دانند، ادامه داد: رفتار آمریکا برحسب تامین منافع کنونی این کشور اتخاذ می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استرات‍ژیک اظهار داشت: آمریکایی با مستقل عمل کردن هر کشوری مخالف هستند و استقلال کشورها را خلاف مصلحت خودشان می‌دانند و این موضوع برای آنها معنی ندارد.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهایی در منطقه ابزار آمریکا هستند، البته آنها معتقدند هر کشوری با میل و رغبت خود و یا به اجبار از آنها اطاعت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار