سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 200 هزار متر مربعی سرانه ورزشی تبریز

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز از افزایش 200 هزار متر مربعی سرانه ورزشی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سهرابی در نشست شورای ورزش همگانی استان، با بیان اینکه با توجه به عمران و آبادی شهری و ارائه خدمات شهری که جزو وظایف شهرداری تبریز است، اظهار کرد: شهرداری تبریز در حوزه ورزش پیشقدم بوده و سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در جامعه با فقر حرکتی روبه‌رو هستیم اگر امروز در این خصوص راهکار مناسبی ارائه نشود در آینده هزینه‌های هنگفتی را باید متحمل شویم.

سهرابی اضافه کرد: با توجه به این مسائل و اینکه ورزش نقش بسزایی در نشاط و شادابی و سلامت شهروندان و رفع معضلات اجتماعی دارد بر همین اساس شهرداری کلانشهر تبریز در حوزه ورزش در باب ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه سرانه ورزش جزو اولین‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به تامین بودجه ورزش در شهرداری تبریز در این زمینه سازمان ورزش توسط شهرداری تبریز ایجاد شده و برای آسیب‌شناسی حوزه ورزش شهر تبریز کار شده و مطالعات نشان داده است که سرانه ورزش شهرستان تبریز پایین بوده و بر همین اساس اولویت اصلی شهرداری تبریز توسعه سرانه‌های ورزش است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، گفت: بر همین اساس برای شناساندن ورزش به مردم، 200 هزار متر مربع سرانه ورزشی تبریز در چند سال اخیر افزایش یافته و شامل سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی و سالن‌های روباز و سرپوشیده است.

وی بیان کرد: دومین اولویت ایجاد انگیزه برای استفاده از مجموعه‌های ورزشی بوده و برای آموزش، بروشورها و سی‌دی‌های آموزشی در همایش‌های مختلف ارائه شده است.

سهرابی در ادامه با بیان اینکه در باب توسعه ورزش همگانی جشنواره فیروزه برای اولین بار در تبریز با حضور 3 هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف برگزار شد، گفت: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز آکادمی ورزش شهروندی تاسیس می‌شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.