تبریز؛

22 درصد از جمعیت استان تحت پوشش ورزش‌های همگانی هستند

رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی گفت:در حال حاضر حدود 22 درصد از جمعیت استان تحت پوشش ورزش های همگانی هستند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور این رقم باید سالانه دو درصد اضافه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صادقی در نشست شورای ورزش همگانی استان اظهار کرد: کاهش هزینه‌های درمان، پیشیگری از انواع بیماری‌ها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از جمله فواید پرداختن و توسعه ورزش همگانی و عمومی در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: ارتقاء سواد حرکتی در جامعه یکی از مهمترین رویکردهای ورزش همگانی است و همانند از بین بردن بی سوادی در جامعه باید در جامعه سواد حرکتی و ورزش کردن را نیز در جامعه توسعه دهیم.

به گفته وی، اگر بتوان برای هر فرد 150 دقیقه ورزش هفتگی تعریف کنیم می توان مدعی داشتن جامعه ای عاری از هر گونه بیماری و مسایل ضد سلامتی باشیم.

رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان شرقی و معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان در ادامه بیان داشت : شعار توسعه ورزش در استان این است  ما باید به سمت مدرسه برگردیم و ورزش را از مدارس و استعدادیابی و نهادینه کردن ورزش را از مدرسه و معملین آغاز کنیم.

وی مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی را نداشتن منابع مالی پایدار دانست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار