سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی بیش از چهارهزارتن میوه شب عید

مدیر جهاد کشاورزی مشهد از ذخیره سازی بیش از 4 هزارتن میوه مخصوص شب عید، در سرخانه های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، ابوالفضل عباس پور در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 70 درصد میوه های ذخیره شده در سردخانه ها که شامل سیب و پرتغال است، مخصوص شهرستان مشهد می باشد.

وی ادامه داد: این میوه ها در 60 مرکز ثابت و 20 مرکز سیار برای مردم مشهد، توزیع می شود و قیمت آنها به صورت کارشناسی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در مشهد مباحث تغییر کاربری اراضی، هر روز صورت می گیرد، تصریح کرد: این تغییرات باید با ارائه سند مالکیت 6 دانگ، ارائه موافقتنامه اصولی و جانمایی در نقشه باشد.

عباس پور در خصوص شرایط باغات، ادامه داد: برای اینکه ملکی به صورت باغ استفاده شود، باید سند مالکیت 6 دانگ، حداقل 1500 مترمربع سطح زیر کشت و وجود قابل توجه درخت مثمر ثمر با حداقل 4 سال سن داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد، مجوز این باغات را منوط به دارا بودن آب مجاز و دائمی و همچنین حداکثر 80 سانتیمتر دیوار دانست و افزود: غیر از موارد ذکر شده، داشتن باغ غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 8 قانون اساسی، حفظ اراضی باغی و زراعی بدون اخذ مجوز تغییر کاربری ممنوع است و در سال های 93 و 94، 450 پرونده تخلف و 870 پرونده نیز در اعتراض به اراضی ملی داشته ایم.

عباس پور، به بزرگترین پرونده تخلف در این زمینه اشاره کرد وگفت: این پرونده مربوط به اراضی انتهای بلوار کوشش تا خلج بوده که 440 میلیارد تومان ارزش داشته که اکنون شناسایی و به قانون معرفی شده است.

وی بابیان اینکه در ایام نوروز و حضور زائران در مشهد، 70 نانوایی به صورت شبانه روزی فعال هستند، افزود: در خصوص عرضه و توزیع مرغ تازه و منجمد، تخم مرغ و ماهی بسته بندی با درج تاریخ در بازار مشکلی نداریم.

در ادامه این نشست، رییس اداه منابع طبیعی مشهد، با اشاره به کمربند سبز مشهد گفت: با توجه به هرزآبی که از این کمربند می گذرد، ما به میزان 4 هزار هکتار صنوبر در مسیر کمربند جنوبی کاشته ایم.

محمدرضا خلبانی افزود: توجه به وجود این کمربند، از زمین خواری جلوگیری کرده و از 9هزار هکتار آن، تاکنون 1700 هکتار، 420 هزار نهال کاشته شده و تحت حفاظت است.

انتهای پیام//

برچسب ها: ذخیره ، میوه ، شب عید ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.