سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

صدور 741 گواهی انطباق برای کالا های وارداتی

در بهمن ماه امسال 972 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد.

سید صادق شریفی نسب افزود: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد.
شریفی نسب بیان کرد: در بهمن ماه امسال 972 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 709 نمونه توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده ارسال گردیده اند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد 741 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده واز ورود 5 محموله وارداتی به ارزش بیش از 38 هزار دلار به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و از ورود خسارت مستقیم به ارزش بیش از یک میلیارد و 147 میلیون ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری بعمل آمده است که از جمله آن ها می توان به لوازم خانگی، ابزار و ظروف اشاره نمود.

شریفی نسب در پایان  از صدور 7 گواهینامه صادراتی با ارزش بیش از 2 میلیارد ریال خبر داد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.