سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

نمازخانه های قم برای استفاده زائرین و شهروندان آماده سازی شد

محمد خامیار از آماده سازی نمازخانه های قم برای استفاده زائرین و شهروندان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه حرکت ما در موضوع نماز بحث جهادی است، بیان کرد: استان قم از نظر پوشش رسانه ای اخبار نماز نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز است.

وی یادآور شد: برای مسافران نوروزی این دغدغه وجود دارد که به طور شایسته پذیرایی شوند، به همین منظور زیرساخت‌ها آماده شده و با توجه به اینکه مسئولیت اقامه نماز در استان را بر عهده داریم، پیش‌بینی لازم برای رسیدگی به وضعیت مساجد و نمازخانه‌ها بین‌راهی انجام شده است.

خامه‌یار با بیان اینکه تشکل‌هایی در قالب گروه‌های مشترک تشکیل شده است، گفت: اکیپ مشترک متشکل از معاون امور زائران، ستاد اقامه نماز، اداره کل اوقاف و امور خیریه،‌ سازمان تبلیغات، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در محورهای استان تردد کردند تا به همه مسائل رسیدگی شود و تذکرات لازم در این زمینه ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیش از این نواقص رصد شده و تذکرات لازم ارائه شده و لیست مربوط به تایید همه دستگاه‌ها رسیده است؛ همچنین تجهیز نمازخانه‌ها در زمینه تعویض مهر، قبله‌نما و جامهری انجام شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه 110 نمازخانه بین‌راهی وجود دارد، اظهار کرد: اکثر این نمازخانه‌ها در محور اراک به سلفچگان مستقر بوده و نمازخانه‌ها در اندازه بزرگ و کوچک آماده استفاده مسافران، زائران و شهروندان در ایام نوروز هستند.
وی گفت: در سال‌های گذشته در چند بخش در نمازخانه‌ها مشکل داشتیم، بنابراین با همه دستگاه‌ها در زمینه تعامل بیشتر نشست‌هایی برگزار شده و شورای اقامه نماز نیز در استانداری تشکیل شد.

خامه‌یار خاطر نشان کرد:‌ وضعیت نمازخانه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر است، بارها نمازخانه‌ها مورد بازدید قرار گرفته و در ایام نوروز این بازدیدها ادامه دارد.

وی در خصوص کمک و همکاری سپاه با ستاد اقامه نماز در استان‌ها، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با عنوان طرح ترنم نسیم منعقد شده که امسال در استان‌های قم، خراسان رضوی، فارس، البرز، مازندران، گیلان، همدان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، کردستان، هرمزگان و یزد اجرا می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم یادآور شد: سپاه خیمه‌های نماز در مکان‌های مناسب و اماکن عمومی نصب می‌کند، بسیج اقشار مختلف مانند طلاب، روحانیون، دانشجویان، دانش‌آموزان و خواهران در این طرح مشارکت دارند و به کمک ستاد اقامه نماز و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی می‌آیند.

وی گفت: پیش‌بینی لازم برای اقامه نماز در استان‌ها صورت گرفته، شهرداری 17 بوستان شهری را رصد کرده و لیست آنها ارائه شده و رنگ‌آمیزی و رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها صورت گرفته تا زائران بتوانند در فضای مناسب به اقامه نماز بپردازند.

خامیار با بیان اینکه 25 اسفند امسال تجهیز نمازخانه‌ها تکمیل می‌شود و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، بیان کرد:اقامه نماز جماعت در 13 فروردین امسال در بوستان‌ها صورت می‌گیرد که شاهد این اقدام شایسته خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد:‌ بروشورهایی در زمینه احکام مسافر و داستان‌های نماز نیز تهیه شده که در ورودی شهرها و سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: یاوران نماز در مناسبت‌های مهم مذهبی در دسته‌های عزاداری حضور دارند و مانند این مناسبت‌ها پخش اذان زنده و اقامه نماز جماعت را در خیابان‌های پیرامون حرم حضرت معصومه(س) خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دوره‌های مدیریت و شیوه‌های دعوت به نماز را برای یاوران نماز برگزار کردیم که استقبال خوبی از آنها صورت گرفت.

خامیار درپایان با اشاره به تشییع هفت شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد:در نقطه پایانی مراسم تشییع، نماز جماعت اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.