سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

بی‌احتیاطی راننده سمند جان عابر پیاده را گرفت

بی‌احتیاطی راننده سمند در محور ارومیه به تبریز جان عابر پیاده را گرفت.

عباس فرمانی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار داشت: برابر اعلام فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف جرحی در محور ارومیه به تبریز بلافاصله ماموران شهرستان ارومیه به محل حادثه اعزام و پس از حضور در صحنه به کمک عوامل امدادی یک نفر از مصدومین حادثه را به مراکز درمانی اعزام کردند.

وی با اشاره به اینکه مجروح این حادثه دلخراش که یک زن 40 ساله بود، به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت شد، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده از صحنه توسط کارشناسان راه مشخص شد راننده خودرو به جهت عدم توجه به جلو باعث این حادثه دلخراش شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد در حال خستگی، خواب‌آلودگی، استرس و افسردگی از رانندگی خودداری کنند.

این مسئول گفت: عدم رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی و نبستن کمربند ایمنی در حوادث ترافیکی آمار بسیار بالای مصدومین و کشته‌ها را در برمی‌گیرد که مطمئنا با رعایت این موارد، شاهد کاهش این حوادث و مصدومیت‌ها خواهیم بود.

وی به آمار بالای مرگ و میر عابران پیاده در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: از عابران پیاده درخواست می‌شود که در هنگام عبور و مرور از عرض خیابان از پل‌های عابر پیاده استفاده کرده و در محدوده‌های مطمئن برای عبور از عرض جاده‌ها استفاده کنند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان تاکید کرد و گفت: رانندگان باید توجه داشته‌باشند که رعایت نکات ایمنی مانع از وقوع هرگونه حادثه می‌شود لذا رانندگان باید در محورهایی که عرض کمی دارند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا در صورت مواجهه با شرایط نامناسب قادر به کنترل وسایل نقلیه خود باشند.

این مسئول از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به لحاظ ترافیکی، امنیتی و یا انتظامی مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانی بی‌توجهی عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پلیس در حوزه ترافیک عنوان کرد و افزود: بیش از 52 درصد تصادفات مرگ و میر در آذربایجان غربی مربوط به عابران پیاده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، شاید یکی از پرخطرترین موارد تخلف عابران پیاده، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو باشد که همواره وحشتناک‌ترین تصادف‌ها را به‌دنبال داشته است.

گرچه در داخل شهر برای جلوگیری از حوادث ترافیکی نرده‌هایی تعبیه شده و این اطمینان را به‌وجود می‌آورد که عابر پیاده از محدوده فوق تردد نکند اما برخی عابران‌پیاده از موانع فیزیکی ایجاد شده هم عبور می‌کنند.

به گفته کارشناسان راهنمایی و رانندگی، حوادث ترافیکی که به واسطه ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو به وقوع می‌پیوندد، نسبت به دیگر موارد تخلف شدیدتر بوده و اغلب به مرگ عابر می‌انجامد.

سالانه موارد زیادی از مرگ عابران پیاده‌ای گزارش می‌شود که با ورود ناگهانی به سطح سواره مرگ خود را رقم می‌زنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.