سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسجام بین مجلس و قوای سه گانه باعث رضایت مردم و شهدا می‌شود

وزیر بهداشت گفت: اگر بین مجلس و قوای سه گانه وحدت وجود داشته باشد قطعا موجب رضایتمندی مردم و خانواده شهدا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم ویژه از شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به اینکه شهدا بزرگترین افتخار خانواده هایشان هستند گفت: اگر بتوانیم در راستای آرمان شهدا و ایثارگران و جانبازان برای رسیدن به عزت و عظمت اسلام از هیچ کوششی فروگذار نباشیم، باعث می‌شود خانواده شهدا غصه دار نشوند. تحقق این با شعار میسر نمی‌شود بلکه با عمل به وصیت امام خمینی(ره) امکان پذیر است اگر ما آسیبی می‌بینیم از رفتار خودمان است، حال می‌توان اسمش را این جناح و آن جناح بگذارید. 

وی افزود: حل مشکلات کشور در گرو وحدت ملی است و همه باید در این راه تلاش کنند، افرادی که خلاف این عمل می‌کنند و نقاط ضعف کوچک را بزرگ نشان می‌دهند و همواره در طی مخالفت و یاس هستند به گفته امام خمینی (ره) جزء جنود ابلیس هستند.

هاشمی با اشاره به روزهای پایانی سال عنوان کرد: در روزهای پایانی سال که همه چیز  در طبیعت متحول می‌شود ما نیز باید این تحول را در خودمان داشته باشیم.هر چه وحدت بیشتری بین اقشار مختلف جامعه باشد بهتر است .

وی ادامه داد: مشکل در سران کشور است نه مردم زیرا مردم هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند. اگر بین مجلس و قوای سه گانه انسجام باشد، قطعا خروجی آن موجب رضایت مردم و شادی خانواده شهدا خواهد بود. 

وزیر بهداشت،‌ اظهار کرد: ما نباید شهادت را مصیبت نشان دهیم. مصیبت را جایی است که راه و مسیر شهیدان گم شود و ما برای رسیدن به امیال خود استفاده کنیم. یکی از گفته های من همین بچه های شهدا هستند ما شهدای زیادی داشته‌ایم، بنابراین باید از فرزندان آنها بسیار مراقبت کنیم و اگر آنها اشتباهی می‌کنند و یا غفلتی دارند باید نظام مراقب آنها باشد. 

وی تصریح کرد: مجالس شهدا باید جزء نشاط آورترین جلسات باشد زیرا آنها به اجر خودشان رسیده‌اند و ما باید مراقب باشیم که در حق آنها ظلم نکنیم. 

آنجایی خانواده جانباز و شهدا غمگین می‌شوند که رفتار ما را می‌بینم . اگر تصمیم‌های حکومت، مسئولین نظام، دولت و مجلس و بنده و سایرین در راستای آرمان های شهیدان باشد خانواده هایشان خوشحال می‌شوند آنها زمانی غمگین می‌شوند که ما از این آرمانها فاصله بگیریم. اگر امروزه کشور توانسته در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی کند به برکت خون شهیدان و امام خمینی (ره) و پایداری مردم و رهبری است. بنابراین باید از اینها مراقبت کنیم و اگر جایی غصه می‌خوریم باید به دلیل کردار خودمان باشد. 

هاشمی با بیان اینکه نگاه شهدا به موضوع مرگ بسیار متفاوت بوده است، گفت: شهدا شهادت را بالاترین مدال افتخاری می‌دانستند که ممکن است روی سینه آنها نصب شود، برخی از دوستان که زمان جنگ را ندیده‌اند و اظهار لطف می‌کنند آنچه نقل می‌کنند به صورت مصیبت است، درحالی که این طور نیست به نظر من مرگ بزرگترین موهبت دنیاست. اگر مرگ نبود این موجود دو پا چه می‌کرد؟ مرگ جزء معدود موضوعاتی است که دروغ نیست و همه آن را باور کرده‌اند. 

وی ضمن نقل‌هایی از دوران جنگ خاطر نشان کرد: من در دوران جنگ کسی را به بی‌باکی شهید همت ندیدم . شما به فرزندانی که نزدیک به 30 سال است روی تخت خوابیده‌اند، نگاه کنید این افراد پشیمان نیستند بلکه فکر می‌کنند بهترین تصمیم را گرفته اند. 

در پایان این مراسم با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  و ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری لوح‌هایی به خانواده معظم شهدا اهدا شد. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.