سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

پايان کار مسابقات ورزشی بیماران تالاسمی کشور

مسابقات ورزشی بیماران تالاسمی ماژور کشور امروز با معرفي تيم هاي برتر در منطقه آزاد انزلی به پايان رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در پايان اين مسابقات و دربخش آقايان تيم هاي اصفهان ، هرمزگان و آذربايجان شرقي اول ، دوم وسوم شدند.

در بخش بانوان نيز تيم هاي همدان ، کردستان و اصفهان به مقام هاي اول ، دوم وسوم دست یافتند .

در قسمت انفرادي اين مسابقات و در بخش بانوان در رشته دارت رده سني بالاي 25 سال شکوفه کرمي از کرمانشاه ، مائده حيدري از اصفهان و زهره تختي از هرمزگان اول ، دوم وسوم شدند.

دررده سني زير 25 سال نيز مينا حميدي از همدان ، بنفشه نصيري از کرمانشاه و زهرا دهقان از فارس به مقام هاي اول تا سوم رسیدند .

در رشته تيراندازي رده سني بالاي 25 سال بهناز کتابي از همدان ، مريم کياني از چهارمحال و بختياري و آرزو جعفري از کردستان اول تا سوم شدند.

در رده سني زير 25 سال نيز ام البنين رستمي از چهارمحال و بختياري ، مريم اسدي از سمنان و نسرين دولتي از هرمزگان به مقام اول تا سوم رسيدند.

در رشته ي تنيس روي ميز رده سني بالاي 25 سال فائزه پورقاسمي از همدان و مريم احمدي از فارس اول و دوم شدند.

الهام جلالي از گلستان و مريم عباسي از بوشهر نيز به مقام سوم مشترک رسيدند.

در رده سني زير 25 سال فاطمه جلالي از گلستان ، فرنوش کردبچه از تهران و زينب حيدري از اردبيل به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.

در رشته شطرنج رده سني بالاي 25 سال سلماز عرب پور از اصفهان ، ماريا خان شاه از هرمزگان و مريم کوهستاني از گلستان اول ، دوم وسوم شدند.

در رده سني زير 25 سال نيز مريم بابايي از اردبيل ، فريبا الياسي از کردستان و مهسا توجيح از آذربايجان شرقي به مقام هاي اول تا سوم رسيدند.

در بخش آقايان و دررشته شطرنج رده سني بالاي 25 سال ، رضا نوروزپور از گيلان ، مهرداد فرهادي از آذربايجان شرقي و ايمان بخششي از يزد به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.

در رده سني زير 25 سال رسول کناري از فارس، حامد بخششي از يزد و حسين فاتحي پوراز قم اول ، دوم وسوم شدند.

در رشته تنيس روي ميز رده سني بالاي 25 سال ، عزيز عباديان از خوزستان ، جلال جهان تيغ از گلستان و حسين حمزه از چهارمحال و بختياري به مقام هاي اول تا سوم رسيدند.

در رده سني زير 25 سال نيز شهريار احل لويان از اصفهان ، سيد علي ميرآئين از گلستان و عليرضا لطيفي از آذربايجان شرقي اول ، دوم وسوم شدند.

در رقابت هاي دارت رده سني بالاي 25 سال امير رضا غلام پور از اصفهان ، حميد پلاسي از هرمزگان و عادل هويضي از خوزستان به مقام هاي اول ، دوم وسوم دست يافتند.

در رده سني زير 25 سال هم محسن ساعي از تهران ، ميلاد حاضري و مهدي مصلحي هردو از کرمانشاه به مقام هاي اول ، دوم وسوم رسيدند.

مسابقات ورزشی بیماران تالاسمی ماژور کشور در بخش بانوان 125 ورزشکار از21 استان در 4 رشته دارت ، شطرنج ، تیراندازی و تنیس روی میز و دربخش آقایان نیز 130 ورزشکار از 21 استان در 3 رشته ورزشی دارت ، شطرنج و تنیس روی میز به مدت 2 روز به ميزباني منطقه آزاد انزلي در زيباکنار و رشت با هم رقابت کردند .
بیش از 2هزار ورزشکارتالاسمی ماژور زیر نظر فدراسیون ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء در ایران فعالیت می کنند.

بیماری تالاسمی ماژور یکی از سه نوع بیماری تالاسمی است که مبتلایان به آن بخاطر داروهای مصرفی و خون تزریقی بدنشان آهن زیادی دارد که این آهن اضافی برای قلب، کبد و کلیه ضرر دارد و ورزش کمک می کند تا آن از بدن خارج شود و احساس خستگی در این بیماران کاهش یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، پایان ، کار ، مسابقات ، ورزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.