سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید بر خودداری مداحان از بیان کردن مطالب تفرقه انگیز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مداحان اهل بیت خواست از بیان مطالب با پیرایه ،اختلاف انگیز و بدون سندیت تاریخی خودداری کنند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن محتهد شبستری در همایش بصیرت فاطمی در جمع مداحان شاعران ،خادمان، مسئولین و اعضا هیئات گفت: مداحان اهل بیت نباید در عزاداری های حسینی و فاطمی مطالب که در مقاتل معتبر تاریخی بیان نشده و تفرقه انگیز هستند را بیان کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد هستند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان موجب نابودی اسلامی راستین شوند، افزود:باید در مداحی ها فضایل اهل بیت گفته شود ولی برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نباید مطالبی که اهل سنت به آنها حساس هستند و همچنین مطالبی که ایجاد بدعت و خرافه می کنند در عزادارای های حسینی و فاطمی بیان شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:دشمنان اسلام با ایجاد بدعت و خرافه و حمایت از 16 شبکه متعلق به تشیع لندنی و نیز حمایت از داعش و وهابیت قصد نفرقه افکنی بین مسلمانان را دارند.
امام جمعه تبریز،حضرت فاطمه زهرا از نظر شخصیت و درجه سومین شخص عالم وجود و بالاتر از همه زنان بهشتی دانست.
آیت الله محسن محتهد شبستری خاطر نشان کرد:باید تمامی افراد جامعه به خصوص خانم ها ،روش زندگی را از دخت نبی اسلام یاد گرفته و در تمامی مراحل زندگی عصمت،عفت،حجاب ،خانه داری ،شوهرداری و تربیت فرزند حضرت فاطمه (س) را اسوه و الگو خود قرار دهند.

در این مراسم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و مداحان در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا عزاداری کردند و گریستند.



همچنین از حاج فیروز زیرک کار مداح پیشکوت تبریزی و جمعی از شاعران،مداحان ،خادمان و دست اندرکاران هیات های حسینی تبریز تجلیل شد.

انتهای پیام/ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.